• Adapteo Group/

Adapteo on saanut päätökseen hollantilaisen mukautettaviin rakennuksiin erikoistuneen Dutch Cabin Groupin oston.

Adapteo Oyj Lehdistötiedote 30.10.2020 klo 10.10 CET

Adapteo on saanut päätökseen Dutch Cabin Groupin oston. Dutch Cabin Group valmistaa, vuokraa ja myy niin tilapäisiä kuin pysyviä rakennuksia julkisen, koulutus-, teollisen ja terveydenhuoltosektorin asiakkaille.

Dutch Cabin Group työllistää 120 työntekijää ja sen pääkonttori sijaitsee Alankomaiden Klundertissa. Dutch Cabin Group toimii kuuden tuotemerkin kautta Alankomaissa ja Saksassa ja sillä on kaksi omaa tuotantolaitosta Alankomaissa.

Tilikaudella 2019 Dutch Cabin Groupin pro forma -perusteinen liikevaihto oli 50,7 miljoonaa euroa, käyttökate (EBITDA) 10,4 miljoonaa euroa ja liikevoitto (EBIT) 7,7 miljoonaa euroa.

Ostohetkellä maksettava käteiskauppahinta on noin 63 miljoonaa euroa. Myyjä on sitoutunut sijoittamaan 5 miljoonaa euroa Adapteon osakkeisiin hankkimalla osakkeita markkinoilta kuuden kuukauden sisällä yritysoston toteuttamisesta.

Erik Skånsberg, talousjohtaja, +46 70 264 70 35, erik.skansberg@adapteo.com

Adapteo on johtava pohjoiseurooppalainen joustava kiinteistöyhtiö. Rakennamme, vuokraamme ja myymme mukautettavia rakennuksia kouluiksi, päiväkodeiksi, hoiva-alalle, toimistoiksi, majoitustiloiksi ja tapahtumiin. Tiedämme, että yhteiskuntamme muuttuu valtavasti tulevina vuosina. Mitä tahansa tulevaisuus tuokaan, uskomme, että mukautettavuus on paras ratkaisu. Modulaarisen ja kestävän rakennuskonseptimme ansiosta rakennustemme käyttötarkoituksen voi vaihtaa tai niitä voi muuntaa, suurentaa tai pienentää muutamassa viikossa. Rakennuksemme voi ottaa käyttöön muutamaksi päiväksi tai toistaiseksi ja ne on aina optimoitu senhetkisiin tarpeisiin. Näin rakennamme mukautuvia yhteiskuntia.

Adapteo on listattu Nasdaq Tukholmassa ja se toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa ja Alankomaissa. Vuonna 2019 Adapteon liikevaihto oli 216 miljoonaa euroa.