• Adapteo Group/

Adapteo on saanut päätökseen johtavan norjalaisen työntekijöiden vuokramajoitustilojen toimittajan Stord Innkvartering oston

Adapteo Oyj Lehdistötiedote 29.1.2021 klo 13.30 CET

Adapteo on saanut päätökseen Stord Innkvartering AS:n (Stord) oston. Stord toimii mukautettavien rakennusten alalla koko Norjassa, tarjoten esimerkiksi majoitustiloja, toimistotiloja sekä ruokaloita. Valtaosa Stordin asiakkaista toimii infrastruktuurialalla ja julkisella sektorilla.

Stordin rakennusten portfolio koostuu noin 4.000 yksiköstä, joiden pinta-ala on noin 110.000 neliömetriä, ja yhtiön markkinaosuus on noin 10–15 prosenttia Norjan mukautettavien rakennusten markkinasta. Tilikaudella 2019 Stordin liikevaihto oli 189 miljoonaa Norjan kruunua, käyttökate (EBITDA) 114 miljoonaa Norjan kruunua (ilman vuokrakuluja) ja liiketulos (EBIT) 37 miljoonaa Norjan kruunua, pro forma -perusteisesti norjalaisten yleisesti hyväksyttyjen tilinpäätösten laatimisperiaatteiden mukaan laadittuna.

Ostohetkellä maksettava käteiskauppahinta on 677 miljoonaa Norjan kruunua (noin 64 miljoonaa euroa), lisäksi Stordin tulevaisuuden tuloskehityksen perusteella saatetaan tulevaisuudessa maksaa lisäkauppahintaa.

Erik Skånsberg, talousjohtaja, +46 70 264 70 35, erik.skansberg@adapteo.com

Adapteo on listattu Nasdaq Tukholmassa ja se toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa,  Tanskassa, Saksassa ja Alankomaissa. Vuonna 2019 Adapteon liikevaihto oli 216 miljoonaa euroa.