Adapteo ostaa Dutch Cabin Groupin, alankomaalaisen mukautettaviin rakennuksiin erikoistuneen yhtiön

Adapteo Oyj - sisäpiiritieto - 5.10.2020 klo 23:40 CEST

Adapteo on sopinut George Holding B.V.:n kanssa ostavansa Dutch Cabin Groupin, Alankomaiden johtavan mukauttavien rakennusten tarjoajan, jolla on toimintaa myös Saksassa, 72 miljoonan euron yritysarvolla, jonka lisäksi tulevaisuuden tuloskehityksen perusteella saatetaan maksaa lisäkauppahinta. Ostohetkellä maksettava käteiskauppahinta on noin 63 miljoonaa euroa. Yritysoston odotetaan toteutuvan lokakuun 2020 aikana.

Tilikaudella 2019 Dutch Cabin Groupin pro forma -perusteinen liikevaihto oli 50,7 miljoonaa euroa, käyttökate (EBITDA) 10,4 miljoonaa euroa ja liikevoitto (EBIT) 7,7 miljoonaa euroa.

Dutch Cabin Group valmistaa, vuokraa ja myy niin tilapäisiä kuin pysyviä rakennuksia julkisen, koulutus-, teollisen ja terveydenhuoltosektorin asiakkaille. Dutch Cabin Group työllistää 120 työntekijää ja sen pääkonttori sijaitsee Alankomaiden Klundertissa. Dutch Cabin Group toimii kuuden tuotemerkin kautta Alankomaissa ja Saksassa ja sillä on kaksi omaa tuotantolaitosta Alankomaissa.

­­­­­­­Dutch Cabin Groupin osto on merkittävä askel laajentuessamme Eurooppaan, sanoo Philip Isell Lind af Hageby, Adapteo-konsernin toimitusjohtaja. Dutch Cabin Groupilla on vahvaa näyttöä kannattavasta kasvusta sekä vahva toimintaverkosto Manner-Euroopassa. Yhtiön vahva johtoryhmä ja toimiva tuotevalikoima yhdistettynä Adapteon osaamiseen julkisella sektorilla tarjoaa vahvan perustan kasvulle Manner-Euroopassa, Philip Isell Lind af Hageby jatkaa.

Yritysosto mahdollistaa Adapteo-konsernin maantieteellisen hajautumisen ja vähentää sen riippuvuutta Pohjoismaiden markkinoista.

Olemme innoissamme siirtyessämme osaksi johtavaa kansainvälistä mukautettavien rakennusten konsernia. Yhdistyminen tarjoaa mahdollisuuden kasvutavoitteidemme toteuttamiseen Manner-Euroopassa, sanoo Jorg Schilder, Dutch Cabin Groupin toimitusjohtaja ja omistaja.

Kauppahinta maksetaan käteisellä ja yritysosto rahoitetaan käyttäen olemassa olevia luottolimiittejä. Yritysosto tulee toteutuessaan nostamaan Adapteon nettovelkaantuneisuutta 72 miljoonalla eurolla. Myyjä on sitoutunut sijoittamaan 5 miljoonaa euroa Adapteon osakkeisiin hankkimalla osakkeita markkinoilta kuuden kuukauden sisällä yritysoston toteuttamisesta.

Philip Isell Lind af Hageby, toimitusjohtaja, +46 73 022 19 36, philip.isell@adapteo.com
Erik Skånsberg, vt talousjohtaja, +46 70 264 70 35, erik.skansberg@adapteo.com

Adapteon on julkistettava annetut tiedot EU:n markkinoiden väärinkäyttöasetuksen mukaisesti. Tiedot on annettu julkistettavaksi alla mainittujen yhteyshenkilöjen välityksellä 5.10.2020 kello 23:40 CEST.

Adapteo on listattu Nasdaq Tukholmassa ja se toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa ja Saksassa. Vuonna 2019 Adapteon liikevaihto oli 216 miljoonaa euroa.

Avainsanat: