Adapteo Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Adapteo Oyj Pörssitiedote 12.10.2020 klo 10:30 CEST

Adapteo Oyj:n (“Adapteo”) osakkeenomistajien nimitystoimikunta (“Nimitystoimikunta”) on nimitetty 23.4.2020 pidetyn yhtiökokouksen hyväksymän Adapteon Nimitystoimikunnan työjärjestyksen mukaisesti.

Nimitystoimikunta koostuu Adapteon kolmen suurimman osakkeenomistajan edustajista omistustilanteen 30.9.2020 mukaan sekä Adapteon hallituksen puheenjohtajasta. Nimitystoimikunnan tehtäviin kuuluvat hallituksen kokoonpanoa, valintaa ja palkitsemista koskevien ehdotusten valmistelu sekä lakisääteisten tilintarkastajien valintaa ja palkitsemista koskevien ehdotusten valmistelu.

Edellä esitetyn mukaisesti Adapteon Nimitystoimikunnan jäsenet ovat:

Fredrik Åtting, EQT Fund Management S.à r.l:n nimittämänä
Giulia Nobili, Sterling Strategic Value Fund S.A., SICAV-RAIF
Marie Karlsson, Nordea Funds
Peter Nilsson, Adapteon hallituksen puheenjohtaja.

Nimitystoimikunta valitsi järjestäytymiskokouksessaan 12.10.2020 puheenjohtajakseen Fredrik Åttingin.

Nimitystoimikunta toimittaa varsinaista yhtiökokousta koskevat ehdotuksensa Adapteon hallitukselle viimeistään 31.1.2021.

Lisätietoja Nimitystoimikunnasta on saatavilla Adapteon verkkosivustolla osoitteessa https://www.adapteogroup.com/fi/hallinnointi/osakkeenomistajien-nimitystoimikunta/.

Osakkeenomistajat, jotka haluavat toimittaa ehdotuksia Nimitystoimikunnalle, voivat toimittaa ehdotuksensa sähköpostitse osoitteeseen investor.relations@adapteo.com tai postitse osoitteeseen Adapteo Oyj, Nimitystoimikunta, Carol Spendilow, Box 4080, 169 04 Solna, Sverige. Ehdotukset tulee toimittaa viimeistään 31.12.2020.

Carol Spendilow, General Counsel, +46706811157, carol.spendilow@adapteo.com

Adapteo on listattu Nasdaq Tukholmassa ja se toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa ja Saksassa. Vuonna 2019 Adapteon liikevaihto oli 216 miljoonaa euroa.

Avainsanat: