• Adapteo Group/

Adapteo toimittaa tilat työntekijöiden majoituskylään Fehmarninsalmen kiinteän yhteyden hankkeeseen. Kyseessä on Adapteon tähän mennessä suurin projekti.

Adapteo Oyj Sisäpiiritieto  02.03.2021 klo 16:55 CET

Tanskan Manner-Eurooppaan yhdistävästä Fehmarninsalmen tunneliprojektista Femern A/S:n nimittämänä vastaava FLC Tunnel Group North I/S on valinnut Adapteon toimittamaan tilat laajaan työntekijöiden majoituskylään, FLC Villageen Tanskan Rødbyhavniin. Tämä tulee olemaan Adapteon tähän mennessä suurin yksittäinen projekti. Adapteo toimittaa yhteensä 30 000 neliömetrin edestä muunneltavia rakennuksia majoitus- sekä erilaisiksi palvelutiloiksi jaettuna yhteensä 1300 huoneeseen. Vuokra-aika alkaa kesäkuussa 2021 ja sen odotetaan päättyvän vuonna 2027. Sopimuksen kokonaisarvo on yhteensä yli 17 miljoonaa euroa.

Fehmarninsalmen tunneli tulee olemaan valmistuessaan maailman suurin vedenalainen tunneli ja se on parhaillaan yksi laajin Euroopassa käynnissä olevista infrastruktuurihankkeista. Hankkeen odotetaan luovan tuhansia työpaikkoja, mikä luo tarvetta työntekijöiden asuin- ja virkistysalueille. Adapteon organisaatio Tanskassa vastaa laajan muunneltavista rakennuksista koostuvan kylän toimittamisesta ja hallinnasta Rødbyhavnissa, Tanskassa. Tilat käsittävät asunnot, vastaanottotilat, kuntosalit ja pelihuoneet, parturin, minimarketin, pukuhuoneet ja ruokalan ammattikeittiöineen. Kylää kutsutaan FLC Villageksi, ja se sisältää 30 000 neliömetriä tilaa, jaettuna noin 1300 huoneeseen. Vuokra-aika alkaa kesäkuussa 2021 ja sen ennustetaan päättyvän vuonna 2027. Adapteo arvioi, että 30 prosenttia 30 000 neliömetrin kokonaispinta-alasta toimitetaan vuoden 2021 aikana.

Olemme tietysti hyvin ylpeitä mahdollisuudesta olla osana näin valtavaa Euroopan eri osia yhdistävää infrastruktuurihanketta ja tarjota joustavasti laadukkaita asumis- ja virkistysalueita projektissa työskenteleville ihmisille. Olen myös iloinen nähdessäni, että voimme laajentaa uutta ja tärkeää työntekijöiden majoitustilojen segmenttiämme entisestään tämän projektin kautta, joka on samalla Adapteon historian suurin sopimus. Tämä saa meidät sekä innostumaan että nöyrtymään tulevan tehtävän edessä, sanoo Philip Isell Lind af Hageby, Adapteo Groupin toimitusjohtaja.

Femern Link Contractors, FLC, on yhteisyritys, joka vastaa Tanskan ja Saksan välisen 18 kilometrin pituisen vedenalaisen tunnelin suunnittelusta ja rakentamisesta. Sen muodostavat yhdeksän kansainvälistä rakennusalan yritystä, joilla kaikilla on kokemusta suurista infrastruktuurihankkeista. Kylän suunnittelun aikana otettiin huomioon monia asioita.

Adapteo valittiin tarjoamansa kokonaisratkaisun ja rakennusten hyvän ulkoasun ansiosta. Yhdessä FLC:n kanssa olemme kehittäneet ja optimoineet suunnitelmia yhdessä vastaamaan kaikkia päivittäisiä tarpeita, mitkä on pyydetty Femern A/S:n toimesta. Olemme erittäin tyytyväisiä hyvin sujuneesta yhteistyöstä koko prosessin aikana, sanoo Mads Blom, Adapteo A/S:n toimitusjohtaja.

Erik Skånsberg, talousjohtaja, +46 70 264 70 35, erik.skansberg@adapteo.com

Adapteo Oyj:n on julkistettava annetut tiedot markkinoiden väärinkäytöstä annetun EU-asetuksen mukaisesti. Tiedot on annettu julkistettavaksi yllä mainitun yhteyshenkilön välityksellä 02.03.2021 kello 16:55 CET.

Adapteo on listattu Nasdaq Tukholmassa ja se toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa,  Tanskassa, Saksassa ja Alankomaissa. Vuonna 2020 Adapteon liikevaihto oli 231 miljoonaa euroa.

Femern Link Contractors (FLC) muodostuu seuraavista yrityksistä: Aarsleff (Tanska), VINCI Constructions Grands Projets (Ranska), Solétanche-Bachy International S.A.S (Ranska), Max Bögl Stiftung & CO KG (Saksa), BAM Infra B.V (Hollanti), BAM International B.V (Hollanti), Wayss & Freytag Ingenieurbau AG (Saksa), CFE SA (Belgia), Dredging International NV (Belgia).

Avainsanat: