Adapteo voitti 1 400 neliömetrin koulutilauksen Saksassa

Adapteo Plc lehdistötiedote 19. joulukuuta 2019

Adapteo on solminut Saksan Mecklenburg-Vorpommern osavaltiossa Neuklosterissa sijaitsevan koulun kanssa sopimuksen uusien ja esteettömien koulurakennusten toimituksesta. Tilaukseen sisältyy noin 1 400 neliömetriä Adapteon Vario-mallia. Vuokra-aika on 16 kuukautta, ja sopimuksen kokonaisarvo on 1,4 miljoonaa euroa.

Olemme ylpeitä voidessamme olla mukana varmistamassa, että Neukloster-koulun lapset saavat paremman kouluympäristön, joka on sovitettu heidän tarpeisiinsa. Neukloster-koulu tarvitsi esteettömiä rakennuksia, joissa on tilavat saniteettitilat, visuaaliset opasteet, leveät käytävät ja sisäänkäynnit, joissa on tilaa esim. pyörätuoleille ja avustajille. Me Adapteossa uskomme vakaasti, että valoisampi, parempi ja sopivampi ympäristö on avain parempaan oppimiseen ja henkilökohtaiseen kehitykseen, Adapteo-konsernin toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja Philip Isell Lind af Hageby sanoo.

Vuokra-ajaksi sovittiin 16 kuukautta, ja hanke käynnistettiin marraskuussa 2019. Esteettisesti nykyaikainen rakennus muodostaa silmiinpistävän vastakohdan koulun vuonna 1862 valmistuneille vanhemmille rakennuksille.

Yksikerroksinen rakennus varmisti koulurutiinien jatkumisen häiriintymättömänä vanhan koulun kunnostuksen yhteydessä. Lapset ovat oppineet tuntemaan uuden Adapteo-koulun ja näyttävät viihtyvän hyvin, sanoo Andreas Käkenmeister, joka toimii koulukoordinaattorina Luoteis-Mecklenburgin piirikunnassa, jossa Neukloster sijaitsee.

Lisätietoja antaa:

Hanna Wennberg, SVP Marketing & Communication, +46 76 256 10 62, hanna.wennberg@adapteo.com
Niklas Alm, Interim SVP Investor Relations, +46 70 824 40 88, niklas.alm@adapteo.com

Adapteo on johtava pohjoiseurooppalainen siirtokelpoisten tilaratkaisujen tarjoaja. Toimimme Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa ja Saksassa. Adapteo on uusi brändi, jolla on yli 30 vuoden kokemus ja joka syntyi Nordic Modular Groupin yritysoston sekä Cramon jakautumisen kautta. Tarjoamme korkealuokkaisia siirtokelpoisia tilaratkaisuja sekä väliaikaisiin että pysyviin tarpeisiin kouluihin, päiväkoteihin, toimistoihin, asumiseen ja tapahtumiin. Adapteon pro forma -liikevaihto vuonna 2018 oli 221 miljoonaa euroa. Pro forma -liikevaihto sisältää Cramo Oyj:n siirtokelpoiset tilat -liiketoiminnan ja ostetun Nordic Modular Groupin liikevaihdon koko vuodelta.

Muuttuva yhteiskunta tarvitsee mukautuvaa tilaa. Me Adapteolla varmistamme, että kaikilla on oikeanlaista tilaa, jotta ihmiset voivat kasvaa ja yhteisöt kehittyä. Luomme joustavia siirtokelpoisia tiloja, jotka ovat hyväksi sekä maapallolle että tulevaisuudelle. Adapteo on listattu Nasdaq Tukholmassa.

Space to grow