Adapteolle myönnetty Oslon kaupungilta uusi puitesopimus koulujen rakentamiseksi

Adapteo Oyj Lehdistötiedote 09.07.2020 klo 11.00 CEST

Oslon kaupungin hankintaneuvottelut ovat päättyneet hankintapäätökseen, jossa Adapteolle kolmen muun toimijan ohella on myönnetty puitesopimus Oslon alueelle rakennettavien muunneltavien koulurakennusten rakentamiseen. Sopimus on kahden vuoden mittainen, ja sisältää myös mahdollisuuden kahden vuoden jatkolle, tehden sopimuksen ajanjakson neljän vuoden mittaiseksi. Sopimusaika alkaa elokuussa 2020.

– Olemme erittäin ylpeitä mahdollisuudesta olla osana tätä sopimusta ja saadusta tilaisuudesta toimittaa laadukkaita tuotteitamme niinkin tärkeään toimeen kuin kouluihin Oslon kaupungin alueella. Uskomme, että muunneltavat koulurakennukset, joissa olemme keskittyneet hyvään oppimisympäristöön, laadukkaaseen akustiikkaan ja suotuisan opettajien työympäristön luomiseen, erottuvat edukseen, sanoo Philip Isell Lind af Hageby, Adapteo konsernin toimitusjohtaja.

Puitesopimus mahdollistaa Oslon kaupungin ostosprosessin tehostamisen, ja alueelle onkin ennakoitu korkealaatuisten koulurakennuksien huomattavaa kysynnän kasvua vuoteen 2022 mennessä. Adapteo suunnitteli tätä tarkoitusta varten sovelletun rakennuksen, joka pohjautuu omaan C90-malliin, taaten tällä korkealaatuiset ratkaisut kouluille ympäri Oslon aluetta.

Philip Isell Lind af Hageby, toimitusjohtaja, +46 73 022 19 36, philip.isell@adapteo.com
Niklas Alm, sijoittajasuhdejohtaja, +46 708 24 40 88, niklas.alm@adapteo.com

Adapteo on listattu Nasdaq Tukholmassa ja se toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa ja Saksassa. Vuonna 2019 Adapteon liikevaihto oli 216 miljoonaa euroa.