• Adapteo Group/

Adapteon ensimmäinen tilaus Belgiassa – Dutch Cabin Groupin kanssa tehty onnistunut yrityskauppa avaa uusia markkinoita

Adapteo Oyj Lehdistötiedote 22.4.2021 klo 10.00 CEST

Adapteo Oyj, johtava pohjoiseurooppalainen joustava kiinteistöyhtiö, on vastaanottanut ensimmäisen tilauksen Belgiasta, ja tavoitteena on laajentaa läsnäoloa maassa nopeasti. Adapteo on valmiina palvelemaan asiakkaita Belgian markkinoilla yrityksen muunneltavilla rakennuksilla alueella jo käynnissä olevien liiketoimintojen kautta. Ensimmäisien tilauksien kautta Adapteo tarjoaa 1300 neliömetrin määrän tilaratkaisuja kahdelle erilliselle asiakkaalle Belgiassa. Rakennusten lisäksi Adapteo tarjoaa myös palveluita esimerkiksi maisemoinnin ylläpidossa ja huonekalujen osalta, ja lisäksi myös muiden projektiin liittyvien tuotteiden ja palveluiden osalla.

— Lisätäksemme läsnäoloamme Manner-Euroopassa, ja erityisesti Belgiassa, tämä oli luonnollinen askel Dutch Cabin Groupin hankinnan jälkeen. Tarve korkealaatuisille muunneltaville rakennuksille, joita voidaan tarpeiden muuttuessa laajentaa, pienentää tai käyttää uudelleen, on suuri, varsinkin sosiaalisen infrastruktuurin osalta. Käynnissä oleva pandemia on omalta osaltaan laatinut tarpeita yhteiskunnan joustavuudelle, ja esimerkiksi lisätilat turvallisuuden ja terveyden takaamiseksi ovat kasvaneet, sanoo Philip Isell Lind af Hageby, Adapteon konsernin toimitusjohtaja.

Vuonna 2020 Adapteo otti useita askeleitaan suurentaakseen maantieteellistä läsnäoloaan Manner-Euroopassa ostaessaan Dutch Cabin Groupin, jolla on toimintaa Alankomaissa ja Saksassa. Tämä tarkoittaa, että Adapteo toimii nyt seitsemässä maassa Euroopassa, ja uudet tilaukset Belgiasta vahvistavat konsernin läsnäoloa Manner-Euroopassa.

— Näemme suuria mahdollisuuksia laajentumisessamme Belgiaan. Hyvä yhteistyö Belgiassa sijaitsevien asiakkaittemme kanssa jo nyt on osoittanut kysynnän korkealaatuisille muunneltaville rakennuksille. Haluamme auttaa entistä suurempaa määrää eurooppalaisia asiakkaita joustavan sosiaalisen infrastruktuurin ratkaisuissa, jotta voimme yhdessä sopeutua yhteiskunnan muuttuviin olosuhteisiin, sanoo Jorg Schilder, Dutch Cabin Groupin toimitusjohtaja, yrityksen joka on osa Adapteon konsernia.

Philip Isell Lind af Hageby, toimitusjohtaja, +46 73 022 19 36, philip.isell@adapteo.com

Adapteo on listattu Nasdaq Tukholmassa ja se toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa,  Tanskassa, Saksassa ja Alankomaissa. Vuonna 2020 Adapteon liikevaihto oli 231 miljoonaa euroa.