Adapteon kolman vuosineljännes – Vakaa tuloskehitys markkinoiden hidastumisesta huolimatta

Adapteo on johtava pohjoiseurooppalainen siirtokelpoisten tilaratkaisujen tarjoaja, joka listattiin Nasdaq Tukholman pörssilistalle kolmannen vuosineljänneksen alussa Cramon jakautumisen kautta. Yhtiön kolmas neljännes osoitti tasaista tuloskehitystä huolimatta haastavasta markkinatilanteesta, joka hidasti kasvua.

– Tuloskehityksemme oli tasaista vuoden kolmannella neljänneksellä johtuen heikommasta markkina-aktiviteetista, joka vaikutti kasvuumme. Tuloskehityksemme pysyi hyvällä tasolla lähinnä keskittymällä kustannustehokkuuteen. Onnistuimme pitämään jo ennalta vahvan markkina-asemamme päämarkkina-alueillamme, joista etenkin Ruotsissa markkinaan vaikutti negatiivisesti kuntien tarve vähentää lyhyen aikavälin kustannuksia ja alkuvuoden epävarma hallitustilanne. Julkisten tarjouskilpailuiden määrä oli historiallisesti tasainen, kommentoi Adapteon toimitusjohtaja Philip Isell Lind af Hageby.

– Adapteo laajensi maantieteellistä ulottuvuuttaan liiketoiminta-alue Permant Space:n laajennuttua Norjaan ja jatkaen kasvuaan Suomessa. Liiketoiminta-alue Permanen Space esitteli uuden siirtokelpoisen tilaratkaisun Adapteo.Hybrid:in Saksan markkinoille. Adapteon siirtokelpoisten tilojen neliömäärä ylitti miljoona neliötä kolmannella vuosineljänneksellä ja tilojen käyttöaste säilyi tasaisena lähellä optimaalista 85 prosenttia. Yhtiön tarjonnan, brändin ja organisaation kehittäminen jatkuu nyt itsenäisenä kuin myös Nordic Modular Groupin integrointi tavoitteena 3-4 miljoonan kustannussynergioiden saavuttaminen vuoden 2020 aikana.

– Koko vuoden kestänyt heikko markkina-aktiviteetti ilmeni heikentyneenä liikevaihtona vuoden kolmannella neljänneksellä ja vaikuttaa myös tuleville vuosineljänneksille. Tästä huolimatta julkisen sektorin tilantarve säilyy ennallaan ja positiivinen pidemmän aikavälin markkinanäkemyksemme säilyy ennallaan. Vanha ja ikääntyvä rakennuskanta merkittävine remonttitarpeineen, kaupungistuminen, väestörakenteen muutokset, oppilaiden ja päiväkotilasten kasvava määrä, kasvava vanhusväestö sekä moduulirakentamisen lisääntyvä yleistyminen myös yksityisellä sektorilla tukevat siirtokelpoisten tilojen kysyntää, sanoo Adapteon toimitusjohtaja Philip Isell Lind af Hageby.

Lue raportti kokonaisuudessaan: https://www.adapteogroup.com/files/PDF_Doc/2019/Adapteo-Q3-2019-FI.pdf

Adapteon puhelinkokous:
15 marraskuuta 2019 klo 11.00 CET Adapteo esittää kolmannen vuosineljänneksen johdon osavuosiselvityksen puhelinkokouksessa. Osallistuaksesi puhelinkokoukseen käytä seuraavia puhelinnumeroita ja verkkolinkkiä:

Puhelinnumerot ja verkkolinkki:

Suomi: +358981710523
Ruotsi: +46856642706
Englanti: +443333009264
Verkkolinkki:

Lisätietoja antaa:

Timo Pirskanen
Talousjohtaja, Adapteo Group
timo.pirskanen@adapteo.com

Hanna Wennberg
Markkinointi- ja viestintäjohtaja, Adapteo Group
hanna.wennberg@adapteo.com

Adapteo on johtava pohjoiseurooppalainen siirtokelpoisten tilaratkaisujen tarjoaja. Toimimme Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa ja Saksassa. Adapteo on uusi brändi, jolla on yli 30 vuoden kokemus ja joka syntyi Nordic Modular Groupin yritysoston sekä Cramon jakautumisen kautta. Tarjoamme korkealuokkaisia siirtokelpoisia tilaratkaisuja sekä väliaikaisiin että pysyviin tarpeisiin kouluihin, päiväkoteihin, toimistoihin, asumiseen ja tapahtumiin. Adapteon pro forma -liikevaihto vuonna 2018 oli 221 miljoonaa euroa. Pro forma -liikevaihto sisältää Cramo Oyj:n siirtokelpoiset tilat -liiketoiminnan ja ostetun Nordic Modular Groupin liikevaihdon koko vuodelta.

Muuttuva yhteiskunta tarvitsee mukautuvaa tilaa. Me Adapteolla varmistamme, että kaikilla on oikeanlaista tilaa, jotta ihmiset voivat kasvaa ja yhteisöt kehittyä. Luomme joustavia siirtokelpoisia tiloja, jotka ovat hyväksi sekä maapallolle että tulevaisuudelle. Adapteo on listattu Nasdaq Tukholmassa.

Space to grow