Mobiili SNWBRDR-kanava aktivoi nuoret lumilautailijat

Report this content

Mobiili SNWBRDR-kanava aktivoi nuoret lumilautailijat 360com.com ja Add2Phone suunnittelivat ja toteuttivat lumilautailuaiheisen SNWBRDR-mobiilikanavan joulu-tammikuussa 2000/2001. Kanavan tavoitteena oli pilotoida tekstiviestikanavaa markkinointikonseptina ja kerätä kokemuksia lupamarkkinoinnin tehosta mobiilissa mediassa. Kokemukset mobiilikanavasta olivat rohkaisevia. SNWBRDR-tilaajia oli pilottijakson loppuessa lähes 350 kappaletta. Kanavalle ilmoittautuneille toimitettiin kahden kuukauden ajan tekstiviestimuotoista sisältöä, kuten tietoa lautailuun liittyvistä tapahtumista ja paikallisten laskettelukeskusten lumitilanteesta. Kanavalla oli myös sponsoreiden kilpailuja ja mainoksia. Sponsoreina olivat Pepsi, Fazer, MoonTV ja Housemarque Games. Varsinkin kilpailut aktivoivat kanavalaisia. Fazerin uuden Mässä Yx- karkkipussin nimeä arvuutteli tekstiviestitse 12% kanavalle liittyneistä. Vielä suurempi suosio oli Pepsin lumilauta-arvonnalla, jossa 20 minuutin sisällä viestiin vastanneiden kesken arvottiin lumilauta. Jopa 20 prosenttia kanavalle liittyneistä reagoi näinkin lyhyen ajan sisällä. Vastausajan mentyä umpeen lauta arvottiin ja kanavalaisille kerrottiin voittaja saman tien. Koko kilpailu oli takana alle puoli tuntia aloitushetken jälkeen. Gallup Ad tutki kuluttajien reaktioita SNWBRDR-kanavaan 360com.comin ja Add2Phonen yhteisestä toimeksiannosta. Tutkimuksessa kävi ilmi, että kampanja sai erittäin positiivisen vastaanoton. 74 prosenttia vastanneista totesi kanavan vastanneen odotuksia. Kanavamalli nähtiin mielekkääksi tavaksi saada tietoa ja markkinointiviestintää tietystä rajatusta aiheesta. Jopa 78 prosenttia haastatelluista olisi kiinnostunut liittymään vastaavanlaisille kanaville tulevaisuudessakin. Lisätietoja kampanjasta ja mobiilista mediana: 360com.com Ahti Leväaho, Director Mobile Media, 050 5810800, ahti.levaaho@360com.com Add2Phone Aki Snellman, Kehitysjohtaja, 050 5631397, aki.snellman@add2phone.com 360com.com 360com.com on tammikuussa 2000 perustettu mediatoimisto. 360com.com kehittää kaikkien medioiden mediatilaa välittävää Click-to-Media - kauppapaikkaa, johon sisältyvät myös mobiilimedian osto- ja suunnitteluvälineet. 360com.comin mobiilimediayksikkö konsultoi, suunnittelee ja koordinoi mobiilimarkkinoinnin sekä ostaa mainostajan tarpeisiin sopivan mobiilimedian. Yrityksen pääkonttori on Helsingissä. Yrityksellä on toimipiste myös Tukholmassa. Lähitulevaisuudessa avataan uusia toimipisteitä Skandinaviassa ja muissa Euroopan maissa. 360com.com on Markkinointiviestintätoimistojen Liiton sekä Wireless Advertising Associationin jäsen. Lisätietoja 360com.comista: http://www.360com.com. Add2Phone: Oy Add2Phone Ltd. on globaalisti toimiva yritys, joka kehittää ja myy matkaviestinmainontaan soveltuvia palveluratkaisuja ja ohjelmistoteknologiaa mainostajille, verkko-operaattoreille ja muille lisäarvopalveluiden tuottajille, mm. mobiilipalvelu- ja portaaliyrityksille. Add2Phonen matkaviestinmainonnan hallintajärjestelmä SMASH (Smart Mobile Advertisement Server) on yrityksen päätuote, jossa yhdistyvät matkaviestinmainonta, lisäarvopalvelut ja sähköinen kaupankäynti. Yritys on alallaan markkinajohtaja ja jatkaa voimakasta laajentumista sekä Euroopassa että Yhdysvalloissa. Add2Phonella on toimipisteet Helsingissä, Lappeenrannassa, Frankfurtissa, Lontoossa, Montrealissa, Detroitissa, New Yorkissa ja Bostonissa. Lisätietoja Add2Phonesta: http://www.add2phone.com. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/27/20010227BIT00630/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/27/20010227BIT00630/bit0003.pdf