Addpro vahvistaa omistusrakennettaan nopeamman kasvun mahdollistamiseksi. Adelikesta uusi enemmistöomistaja

Addpro on kehittynyt erittäin vahvasti johtavaksi IT-ulkoistus- ja pilvipalveluita tarjoavaksi yhtiöksi Ruotsissa sen jälkeen, kun sen perustajat ja avaintyöntekijät ostivat yhtiön 1 tammikuuta 2015. Adeliksen tullessa uudeksi partneriksi yhtiö jatkaa toiminnan kehitystä ja kasvun nopeuttamista.

“AddPro on vahvassa kasvuvaiheessa ja vuoden loppuun mennessä yhtiö on kasvanut yli 70% edellisen kolmen vuoden aikana ja henkilöstömäärä lähenee 200. Olemme analysoineet edellisen kahdeksan kuukauden aikana mahdollisia vaihtoehtoja AddPron kasvutarinan jatkamiseksi” sanoo Nicklas Persson, AddPron toimitusjohtaja sekä yksi perustajista. “Prosessin aikana Adelis erottui joukosta ketteränä toimijana, joka omaa erittäin hyvän ymmärryksen Ruotsin sekä naapurimaiden IT-markkinoista. Me, meidän työntekijät sekä asiakkaat arvostavat näitä ominaisuuksia suuresti, ja olemme erittäin innostuneita jatkamaan yhtiön kehittämistä Ruotsissa sekä Pohjoismaissa yhdessä Adeliksen kanssa! Olemme luoneet todellisen unelmatiimin” Nicklas Persson jatkaa.

“Olemme erittäin vakuuttuneita AddPron viime vuosien vahvasti kehityksestä ja yhtiön johtavasta markkina-asemasta Etelä-Ruotsissa, kiitos vahvan yrityskulttuurin, taitavan johtoryhmän sekä pätevän henkilöstön. Uskomme IT-markkinoiden myönteiseen kehitykseen Ruotsissa ja sijoitus AddProhon luo hyvän alustan kasvulle tulevaisuudessa” sanoo Joel Russ Adelikselta.

"Aikomuksenamme on tarjota vahvaa palvelukonseptiamme yhä useammalle asiakkaalle markkinoilla, koska tiedämme, että tarjontamme vahvistaa asiakkaidemme kilpailukykyä ja mahdollisuuksia saavuttaa liiketoimintatavoitteensa.” sanoo Klas Ljunggren, AddPron teknologiajohtaja sekä yksi perustajista. “Adeliksen kanssa pystymme kasvattamaan palvelutarjontaamme ja laajentamaan toimintojamme uusille maantieteellisille alueille” Klas Ljunggren jatkaa.

Adelis ostaa hieman yli enemmistön AddPron osakekannasta. Perustajat ja toimiva johto jatkavat merkittävinä omistajina myös tulevaisuudessa. Osapuolet ovat yhdessä asettaneet vahvat kasvutavoitteet Ruotsin markkinoilla.

Lisätietoja:

Nicklas Persson, AddPro AB, nicklas.persson@addpro.se, +46-73-625 75 50

Joel Russ, Adelis Equity, joel.russ@adelisequity.com, +46-73-543 30 68

Tietoa AddProsta

AddPro konserni toimii IT-palvelusegmentissä turvallinen ja tehokas IT ja perustettiin vuonna 2000. Liiketoiminta kehittyy hyvin ja yhtiöllä on tällä hetkellä toimistot Malmössä (pääkonttori), Göteborgissa, Helsingborgissa sekä Kristianstadissa.

AddPron korkeasti arvostetut konsultit, strategiset alihankkijat, valikoidut pilvipalvelut, omat datakeskukset sekä ympärivuorokautinen päivystys mahdollistavat, että yhtiö voi tarjota markkinoille parhaat ratkaisut valikoiduilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön liikevaihto lähenee 300 miljoonaa Ruotsin Kruunua hyvällä kannattavuudella vuonna 2017, ja yhtiö työllistää noin 200 alan erikoisosaajaa, joista noin 170 on teknisiä konsultteja. Lisätietoja www.addpro.se.

Tietoa Adeliksesta

Adelis on keskisuurten pohjoismaisten yritysten aktiivinen arvonluonnin partneri. Adelis perustettiin päämääränään nousta johtavaksi keskisuuriin yrityksiin keskittyväksi pääomasijoitusyhtiöksi Pohjoismaissa.

Adeliksen ensimmäinen rahasto suljettiin vuonna 2013 ja siitä lähtien Adelis on ollut yksi aktiivisimmista sijoittajista, joka keskittyy pohjoismaalaisiin keskisuuriin yrityksiin. Ensimmäinen rahasto on sijoittanut kolmeentoista yhtiöön ja tehnyt yli 20 lisäyritysostoa. Adeliksen hallinnoima pääoma on noin miljardi euroa nyt. Lisätietoja: www.adelisequity.com.