Adeliksesta Knightecin uusi omistaja

Adelis Equity Partnersista tulee Knightecin uusi enemmistöomistaja yhdessä perustajien Dimitris Gioulekaksen ja Håkan Jarnbjerin kanssa. Dimitris ja Håkan jatkavat merkittävinä omistajina ja nykyisissä tehtävissään toimitusjohtajana sekä teknologia-liiketoimintayksikön johtajana. Järjestelyn yhteydessä yhtiön johto ja avainhenkilöt tulevat myös omistajiksi. Knightec siirtyy seuraavaan vaiheeseen kasvustrategiassaan Adeliksen tullessa yhtiön uudeksi kumppaniksi.

Knightec perustettiin vuonna 2003 ja on kasvanut vahvasti siitä lähtien. Yhtiö työllistää yli 500 konsulttia ja sen liikevaihto on noin 500 miljoonaa Ruotsin Kruunua. Knightec aikoo jatkaa kasvustrategiaansa ja tehdä keskeisiä investointeja, jotta yhtiö voi taata parhaan mahdollisen tarjonnan asiakkailleen ja työntekijöilleen.

”Olemme innoissamme saadessamme Adeliksen uudeksi kumppaniksemme. Adelis on kokenut omistaja, joka jakaa arvomme yrittäjyydestä, luovuudesta sekä tiimityöstä. Heidän vahva verkostonsa, kokemuksensa ja osaamisensa palveluyritysten kehittämisestä tekee Adeliksesta ihanteellisen kumppanin meille”, sanoo Dimitris Gioulekas, Knightecin toimitusjohtaja.

”Uskomme Knightecin menestyksen johtuvan sen ainutlaatuisesta kulttuurista sekä motivoituneesta ja osaavasta henkilöstöstä. Olemme innoissamme päästessämme yhdessä johdon ja koko henkilöstön kanssa kehittämään Knightecia tuotekehityksen markkinajohtajaksi” sanoo Erik Hallert Adelikselta.

Kauppa edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksynnän.

Lisätietoja:

Dimitris Gioulekas, dimitris.gioulekas@knightec.se, +46 705 699 688

Erik Hallert, erik.hallert@adelisequity.com, +46 709 36 80 41

Knightec

Knightec on nopeasti kasvava konsulttiyhtiö, joka tarjoaa erikoispalveluita tuotekehityksen kannattavuuden parantamiseen, ideasta laadunvarmistettuun tuotteeseen. Knightec tarjoaa palveluitaan auto-, life science-, puolustus-, energia-, pakkaus- ja koneteollisuudelle. Visiomme on olla muutoksentekijä konsulttialalla kehittämällä uusia liiketoimintamalleja, jotka perustuvat asiakasarvoon. Lisätietoja www.knightec.se/en.

Adelis on keskisuurten pohjoismaisten yritysten aktiivinen arvonluonnin partneri. Adelis perustettiin vuonna 2012 päämääränään nouseminen johtavaksi keskisuuriin yrityksiin keskittyväksi pääomasijoitusyhtiöksi Pohjoismaissa. Adeliksen tiimin jäsenillä on laaja ja pitkä kokemus pääomasijoittamisesta, he ovat sijoittaneet yli 50 yritykseen ja olleet jäseninä yli 50 keskisuuren yrityksen hallituksessa. Nykyisen rahaston suuruus on noin 400 milj. euroa. Lisätietoja: www.adelisequity.com.