Adeliksesta Nordomatic AB:n uusi enemmistöosakas

Adelis Equity Partners Fund I AB (”Adelis”) on sopinut ostavansa  enemmistön Nordomatic AB:stä. Kauppa viedään loppuun kilpailuviranomaisten hyväksynnän jälkeen, jonka oletetaan tapahtuvan maaliskuun lopussa.

"Uskomme vahvasti rakennusautomaation ja 'älykkäiden rakennusten' markkinoihin. Nordomatic on viime vuosina vakiinnuttanut paikkansa johtavana riippumattomana rakennusautomaatioratkaisuja tarjoavana yhtiönä Ruotsissa. Tavoitteenamme on yhdessä toimivan johdon kanssa nostaa Nordomatic seuraavalle tasolle laajentamalla toimintojamme Ruotsissa sekä mahdollisesti muissa Pohjoismaissa.” sanoo Adeliksen Jan Åkesson.

Nordomatic jatkaa itsenäisenä toimijana ja hallituksen päättämän vuoteen 2020 ulottuvan strategian toteuttamista. Hallituksen puheenjohtaja Torbjörn Torell ja toimitusjohtaja Olov Schagerlund jatkavat nykyisissä toimissaan.

”Olemme olleet mukana Nordomaticin kehittämisessä yhdessä johdon ja muiden henkilöomistajien kanssa mielenkiintoisena aikana, jolloin yrityksen liikevaihto ja kannattavuus sekä markkina-asema ovat kehittyneet vahvasti. Adeliksen tuleminen uudeksi enemmistöomistajaksi on luonnollinen askel yhtiön kehityksessä ja uskomme tämän olevan hyväksi yhtiölle” sanoo Sobro AB:n partneri Mikael Ludvigson.

”Kiitämme Sobroa erittäin hyvästä tuesta Nordomaticin kehittämisessä tähän asti ja toivotamme Adeliksen tervetulleeksi uutena enemmistöomistajana. Tulemme hyötymään Adeliksen vahvasta osaamisesta kiinteistöteknisten palvelujen alalta. Markkinaolosuhteet ovat suotuisat ja jatkamme vuoteen 2020 ulottuvan strategiamme toteuttamista” sanoo hallituksen puheenjohtaja Torbjörn Torell.

Lisätietoja:

Jan Åkesson, Adelis, +46 70-353 11 11, jan.akesson@adelisequity.com

Mikael Ludvigson, Sobro, +46 70-360 34 16, mikael@sobro.se

Torbjörn Torell, hallituksen puheenjohtaja, +46 70-577 40 40, torell.torbjorn@gmail.com

Tietoa Nordomaticista

Nordomatic on johtava riippumaton yhtiö, joka toimittaa energiatehokkaita ja ympäristöystävällisiä rakennusautomaatioratkaisuja kiinteistöyhtiöille ja pääurakoitsijoille. Nordomaticilla on toimistot Tukholmassa, Uppsalassa, Södertäljessä, Linköpingissä, Norrköpingissä, Jönköpingissä, Kalmarissa, Växjössä, Boråsissa, Göteborgissa ja Malmössä. Nordomatic työllistää 175 henkilöä ja sen liikevaihto on 330 miljoonaa Ruotsin Kruunua. Lisätietoja saat verkkosivuilta: www.nordomatic.se.

Tietoa Adelis Equity Partnersista

Adelis on keskisuurten pohjoismaisten yritysten aktiivinen arvonluonnin partneri. Adelis perustettiin vuonna 2012 päämääränään nouseminen johtavaksi keskisuuriin yrityksiin keskittyväksi pääomasijoitusyhtiöksi Pohjoismaissa. Adeliksen tiimin jäsenillä on laaja ja pitkä kokemus pääomasijoittamisesta, he ovat sijoittaneet yli 50 yritykseen ja olleet jäseninä yli 50 keskisuuren yrityksen hallituksessa. Nykyisen rahaston suuruus on noin 400 milj. euroa. Lisätietoja: www.adelisequity.com.