Adelis Axentian kumppaniksi

Yhdessä yrityksen johdon kanssa, Adelis Equity Partners Fund II (“Adelis”) sijoittaa Axentia Technologies AB:hen kehittääkseen edelleen yhtiötä, sekä tukeakseen kansainvälistä laajentumista.

Axentia on johtava energiatehokkaiden reaaliaikaisten näyttöjärjestelmien ja sovellusten toimittaja julkiselle liikenteelle. Yrityksen tuotteita ja sovelluspalveluita on kehitetty useamman vuosikemmenen ajan yrityksen oman R&D-osaston toimesta, jonka vahva kompetenssi juontaa juurensa armeijan viestintäjärjestelmien kehitykseen Ruotsissa.  Tänään yrityksellä on n. 100 asiakasta ja yritys on keskittynyt vahvistamaan tuotekehitystään ja kiihdyttämään kansainvälistä laajentumistaan.

”Axentia on kehittänyt maailman johtavan tuotteen ja palvelun julkisen liikenteen sektorille, ja olemme erittäin vaikuttuneita yrityksen johdosta ja heidän tulevaisuuden visiostaan yritykselle.  Odotamme innolla mahdollisuutta tukea johtoa heidän kasvumatkallaan,” sanoo Joel Russ ja Jacob Frandsen Adelikselta.

”Axentialla on ollut hieno kehitys viime vuosien aikana ja uskomme vahvasti tulevaisuuteen yhdessä Adeliksen kanssa. Adelis kumppaninamme voimme kiihdyttää kasvuamme sekä hyödyntää Adeliksen aiempaa kokemusta ja menestystä johtavien yrityksen rakentamisessa,” sanoo Dick Ollas, Axentian toimitusjohtaja.

Adeliksesta tulee enemmistöomistaja transaktion yhteydessä, perustajien ja johdon jatkaessa merkittävinä omistajina. Osapuolet aikovat jatkaa vahvaa panostusta kunnianhimoiseen kasvusuunnitelmaan.

Lisätietoa:

Joel Russ, Adelis Equity Partners, +46 73-543 30 68, joel.russ@adelisequity.com

Jacob Frandsen, Adelis Equity Partners, +46 73 072 44 46, jacob.frandsen@adelisequity.com

Dick Ollas, Axentia Technologies, +46 73 074 62 20, do@axentia.se

Axentia Technologies

Axentia kehittää ja valmistaa maailman johtavia näyttöjärjestelmiä julkiselle liikenteelle sekä kustannustehokkaita hälytysjärjestelmiä pelastusorganisaatioille. Yli 15 vuoden kokemuksen ja omistautuneen henkilöstön avulla Axentiasta on tullut suuri toimija näissä segmenteissä. Axentialla on uniikki osaaminen energiatehokkaassa sähkösuunnittelussa, mobiiliverkkokommunikaatiossa ja FM-pohjaisessa tiedonvälityksesssä, jotka ovat teknologian kulmakiviä tuotteissamme. Lisätietoa osoitteessa www.axentia.se.

Adelis on aktiivinen arvonluonnin partneri keskisuurissa pohjoismaisissa yrityksissä. Adelis perustettiin 2013 päämääränään nouseminen johtavaksi pohjoismaisiin keskisuuriin yrityksiin keskittyväksi pääomasijoitusyhtiöksi. Adelis on perustamisestaan lähtien ollut segmenttinsä aktiivisimpia yhtiöitä 22 sijoituksellaan ja yli 70 lisäyritysostollaan. Adelis hallinnoi kahden rahaston kautta noin 1 miljardin euron pääomaa. Lisätietoa osoitteesta www.adelisequity.com.