Adelis Equity Partners julkistaa 3690 miljoonan Ruotsin kruunun (420 milj. euron) pääomasijoitusrahaston

Tukholma, Ruotsi –Adelis Equity Partnersin rahasto I, pohjoismaisiin keskisuuriin yrityksiin keskittynyt buyout-rahasto, on menestyksekkäästi päättänyt varainkeruunsa.

Rahasto käynnistettiin helmikuussa 2013 ja suljettiin 18. lokakuuta 2013, kun se saavutti 3690 miljoonan kruunun (420 milj. euron) rajapyykin joka oli sijoittajien kanssa sovittu kattosumma. Sijoittajiin kuuluu johtavia eläkerahastoja, säätiöitä ja rahastojen–rahastoja Euroopasta ja Pohjois-Amerikasta.

“Olemme kiitollisia sijoittajiltamme saamastamme tuesta ja luottamuksesta ja innoissamme rahastomme sijoitusmahdollisuuksista” toteaa Jan Åkesson, Co-Managing Partner.

“Olemme mielissämme siitä, että olemme luoneet käsittääksemme suurimman pohjoismaisen ’on-shore’ –pääomasijoitusrahaston. Adelis Equity –rahasto I on perinteinen ruotsalainen osakeyhtiö,” sanoo Gustav Bard, Co-Managing Partner.

O’Melveny Myers ja Vinge antoivat Adelikselle lakiteknistä apua varainkeruuprosessin aikana. Park Hill Group tuki Adelista prosessin aikana (placing agent).

Adelis Equity Partners sijoittaa 20-200 miljoonan euron arvoisiin pohjoismaisiin yrityksiin. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Tukholmassa.

Lisätietoja varten voit ottaa yhteyttä:

Gustav Bard, Co-Managing Partner, Adelis Equity Partners, +46 8 525 200 02

Adalbjörn Stefansson, Investor Relations, +46 8 525 200 04