Adelis Equity Partnersin toinen rahasto keräsi 600 miljoonaa euroa

Adelis Equity Partners Fund II on kerännyt 600 miljoonaa euroa sijoituspääomaa. Rahasto jatkaa edeltäjänsä strategiaa ja keskittyy keskisuuriin pohjoismaisiin yrityksiin.

Rahaston keruu käynnistettiin maaliskuussa 2017 ja se suljettiin 600 miljoonan euron maksimikoossa 9. kesäkuuta 2017. Uuden rahaston sijoittajiin kuuluu johtavia pohjoismaalaisia, eurooppalaisia ja pohjoisamerikkalaisia eläkerahastoja, säätiöitä ja rahastojen rahastoja.

Adelis Equity Partners Fund I oli kooltaan 3,7 miljardia Ruotsin kruunua (420 miljoonaa euroa) ja rahasto suljettiin lokakuussa 2013. Ensimmäinen rahasto on sijoittanut kahteentoista yhtiöön Suomessa, Ruotsissa sekä Tanskassa ja kyseiset yhtiöt ovat puolestaan tehneet yli 20 lisäyritysostoa.

Adelis Equity Partners Fund II jatkaa edeltäjänsä strategiaa sijoittamalla pohjoismaalaisiin yrityksiin, joiden velaton arvo on 20 ja 200 miljoonan euron välillä. Sijoitusten yhteydessä rahastosta tulee yritysten pääomistaja.

“Olemme kiitollisia nykyisten sijoittajiemme vahvasta tuesta ja iloisia voidessamme laajentaa sijoittajapohjaamme monella johtavalla institutionaalisella sijoittajalla Euroopasta ja Pohjois-Amerikasta. Suomalaisina sijoittajina ovat mukana muun muassa Elo sekä eQ”, sanoo Rasmus Molander Adelikselta.

O’Melveny Myers sekä Vinge toimivat Adeliksen juridisina neuvonantajina rahaston luomisessa. Park Hill Group auttoi Adelista pääomankeruussa.

Lisätietoja:

Rasmus Molander, Partner, +46 70 823 74 33

Tietoa Adelis Equity Partnersista

Adelis on keskisuurten pohjoismaisten yritysten aktiivinen arvonluonnin partneri. Adelis perustettiin vuonna 2012 päämääränään nousta johtavaksi keskisuuriin yrityksiin keskittyväksi pääomasijoitusyhtiöksi Pohjoismaissa. Adeliksen tiimin jäsenillä on laaja ja pitkä kokemus pääomasijoittamisesta, he ovat sijoittaneet yli 50 yritykseen ja olleet jäseninä yli 50 keskisuuren yrityksen hallituksessa. Lisätietoja: www.adelisequity.com.