Adelis irtaantuu AddProsta

Adelis Equity Partners Fund I (“Adelis”) on myynyt enemmistöosuutensa AddPro AB:ssa Axcelin hallinnoimalle rahastolle.

Adelis sijoitti AddProhon kesäkuussa 2017 tavoitteenaan, yhdessä yrityksen johdon kanssa, luoda johtava toimija sovellus-, pilvi- ja jatkuvien palveluiden saralla. Kolmen viime vuoden aikana AddPron liikevaihto on kasvanut noin 250 miljoonasta kruunusta noin 800 miljoonaan kruunuun ja tulos on kasvanut yli 100 %:ia. Adeliksen omistusaikana AddPro on myös laajentanut maantieteellistä peittoaan ITF yritysoston myötä.

”AddPron mahtavan kulttuurin ansiosta yritys on noussut voittajaksi tällä attraktiivisella markkinalla. Oli mahtava työskennellä Nicklas Perssonin ja AddPron tiimin kanssa, ja olemme erittäin iloisia ollessamme osana AddPron ja ITF:n yhdistymistä, mikä on luonut merkittävästi arvoa yhteiselle asiakaskunnalle,” sanoo Jacob Frandsen ja Joel Russ Adelikselta.

”Haluamme kiittää Adelista ja hallitustamme, mukaan lukien Magnus Sjöqvistiä ja Lars Monrad-Gyllingiä, erinomaisesta yhteistyöstä ja yhteisestä matkasta. Odotamme innolla jatkuvaa kehitystämme ja tulevaa menestystämme” sanoo Nicklas Persson, AddPron toimitusjohtaja.

Osapuolet ovat sopineet olla julkistamatta kauppahintaa. Transaktio edellyttää tavanomaisia viranomaishyväksyntöjä ja transaktion odotetaan saatettavan loppuun vuoden 2020 kolmannen neljänneksen aikana.

Lisätietoa:

Joel Russ, Adelis Equity Partners, +46 73-543 30 68, joel.russ@adelisequity.com

Jacob Frandsen, Adelis Equity Partners, +46 73 072 44 46, jacob.frandsen@adelisequity.com

AddPro

AddPro on vuonna 2000 perustettu yksi Ruotsin johtavia sovellus- ja pilvipalveluiden toimittaja. Yrityksellä on ollut vahva kehitys ja se on laajentunut merkittävästi, toiminnan kattaessa nykypäivänä Malmön, Tukholman, Göteborgin, Helsingborgin ja Kristianstadin. Yrityksen liikevaihto on n. 800 miljoonaa kruunua, hyvällä kannattavuudella, ja yrityksellä on n. 350 työntekijää. Lisätietoa osoitteesta www.addpro.se.

Adelis on aktiivinen arvonluonnin partneri keskisuurissa pohjoismaisissa yrityksissä. Adelis perustettiin 2013 päämääränään nouseminen johtavaksi pohjoismaisiin keskisuuriin yrityksiin keskittyväksi pääomasijoitusyhtiöksi. Adelis on perustamisestaan lähtien ollut segmenttinsä aktiivisimpia yhtiöitä 21 sijoituksellaan ja yli 70 lisäyritysostollaan. Adelis hallinnoi kahden rahaston kautta noin 1 miljardin euron pääomaa. Lisätietoa osoitteesta www.adelisequity.com.