Adelis irtaantuu IT Relationista

Adelis Equity Partners Fund I (“Adelis”) on myynyt enemmistöosuutensa IT Relationissa Hg:lle.

Vuonna 2016 Adelis sijoitti IT Relationiin tukeakseen yrityksen perustajia heidän pyrkimyksessään konsolidoida Tanskan pienille ja keskisuurille yrityksille suunnattujen IT-palveluiden markkinaa. Nykyään IT Relation on markkinoiden johtava palveluntarjoaja yli DKK 500 miljoonan liikevaihdolla, ja tarjoaa IT-tukea tuhansille käyttäjille Tanskassa ja ympäri maailmaa.

“Henrik, Stig, Anders, ja koko IT Relationin tiimi on tehnyt fantastista työtä parantamalla asiakkaille tarjottavia palveluita samalla kun kasvua on kiihdytetty. Parin viime vuoden aikana he ovat tehneet vahvasta alueellisesta palveluntarjoajasta kiistattoman markkinajohtajan pienille ja keskisuurille yrityksille suunnattujen IT-palveluiden parissa. Meille Adeliksella on ollut suuri kunnia ja erittäin inspiroivaa olla osana heidän menestystään. Uskomme, että he ovat löytäneet Hg:stä loistavan kumppanin ja toivotamme heille onnea tulevaan“, sanoo Joel Russ ja Jacob Frandsen Adelikselta.

"Adelis on ollut uskomaton kumppani meille. He ovat auttaneet meitä kasvamaan organisaationa ja rakentamaan meidän menestyksen varaan. Adelis on tukenut tiimiäni läpi organisaation, ja he ovat olleet avainasemassa auttamassa meitä lisäyritysostojen kanssa, sekä näiden integroimisessa. Tulemme kaipaamaan heitä, mutta samalla meillä on katse tulevaisuuteen Hg:n kanssa”, sanoo Henrik Kastbjerg, IT Relationin toimitusjohtaja.

Osapuolet ovat sopineet olemaan julkistamatta kauppahintaa. Kaupan hyväksyntä edellyttää tavanomaisia viranomaishyväksyntöjä.

Lisätietoja:

Joel Russ, Adelis Equity Partners, +46 73-543 30 68, joel.russ@adelisequity.com

Henrik Kastbjerg, IT Relation, +45 20 69 67 00, hvk@itrelation.dk

Jacob Frandsen, Adelis Equity Partners, +46 73 072 44 46, jacob.frandsen@adelisequity.com

IT Relation

Vuonna 2003 perustettu IT Relation tarjoaa palveluita jotka mahdollistavat pienten ja keskisuurten yritysten infrastruktuurin ja toimintojen siirtämistä pilvipalveluihin, sekä tarjoaa käyttäjätukea ja konsultointia osana täyden palvelun IT-tarjoamaa. Yrityksellä on yli 450 työntekijää jotka tukevat tuhansia asiakkaita sekä kymmeniä tuhansia käyttäjiä Tanskassa ja ympäri maailmaa. Lisätietoa osoitteesta www.itrelation.dk.

Adelis on aktiivinen arvonluonnin partneri keskisuurissa Pohjoismaisissa yrityksissä. Adelis perustettiin päämääränä nouseminen johtavaksi Pohjoismaisiin keskisuuriin yrityksiin keskittyväksi pääomasijoitusyhtiöksi. Vuodesta 2013 lähtien, kun ensimmäinen rahasto kerättiin, Adelis on ollut yksi segmenttinsä aktiivisimpia pääomasijoitusyhtiöitä 15 sijoituksellaan ja yli 40 lisäyritysostollaan. Adelis hallinnoi noin 1 miljardin euron pääomaa. Lisätietoa osoitteesta www.adelisequity.com.