Adelis irtaantuu Nordmaticista

Adelis Equity Partners Fund I (“Adelis”) on myynyt enemmistöosuutensa Nordomatic AB:ssa Trill Impactille.

Adelis sijoitti Nordomaticiin vuonna 2016 yhdessä yrityksen johdon ja avainhenkilöiden kanssa. Adeliksen omistusaikana yhtiön liikevaihto on kolminkertaistunut 290 miljoonasta kruunusta noin 880 miljoonaan kruunuun, vakiinnuttaen paikkansa johtavana riippumattomana rakennusautomaatioratkaisuja tarjoavana yhtiönä Pohjoismaissa. Saavutuksen taustalla on selkeä kasvustrategia keskittyen pilvipohjaisiin järjestelmiin, energiatehokkuuteen ja muihin rakennusautomaatiopalveluihin. Lisäksi, yhtiö on tehnyt useita strategisia yrityskauppoja, muun muassa Dominus Tanskassa ja SD-Consult Norjassa.

”Olov Schagerlund, Toke Juul, Erik Nordli ja muut Nordomatic-tiimissä ovat tehneet mahtavaa työtä kehittämällä Nordomaticista Pohjoismaiden johtavan rakennusautomaatioyhtiön. Nordomatic on hyvä esimerkki Adeliksen strategiasta sijoittaa yhtiön johdon kumppanina ja yhdessä luoda kasvua sekä kansainvälistymistä. Tämän lisäksi olemme vaikuttaneet kestävämpään ja vastuullisempaan rakennuskantaan vähentämällä hiilidioksidipäästöjä ja energiasäästöjen kautta. Nordomatic on nyt valmis seuraavaan kasvuvaiheeseen ja uskomme, että Trill Impact on erinomainen omistaja tukemaan yhtiötä tulevaisuudessa” sanoo Erik Hallert ja Jan Åkesson Adelikselta.

”Haluamme kiittää Adelista erinomaisesta yhteistyöstä ja saamastamme tuesta viime vuosien aikana. Olemme yhdessä saavuttaneet tavoitteemme luoda yhtiöstä ”Nordic Champion”. Odotamme innolla kehitystämme Trill Impact uutena omistajanamme” sanoo Olov Schagerlund, Nordomaticin toimitusjohtaja.

Adeliksen neuvonantajina toimi Nordea, White & Case ja Deloitte.

Osapuolet ovat sopineet olla julkistamatta kauppahintaa. Transaktio edellyttää tavanomaisia viranomaishyväksyntöjä.

Lisätietoa:

Nordomatic: Olov Schagerlund, toimitusjohtaja, +46 708 184 184

Adelis: Erik Hallert, +46 70 936 80 41

Adelis: Jan Åkesson, +46 70 353 11 11

Nordomatic

Nordomatic on johtava riippumaton energiatehokkaita ja ympäristöystävällisiä rakennusautomaatioratkaisuja kiinteistöyhtiöille toimittava yhtiö Pohjoismaissa. Yhtiö perustettiin Tukholmassa vuonna 1967 ja sen innovatiiviset ja avoimet rakennusautomaatiojärjestelmät mahdollistavat merkittävät energiasäästöt, paremman sisäilmaston ja pienemmät CO2 päästöt. Nordomatic työllistää yli 400 henkilöä 18 toimistossa Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Lisätietoa osoitteesta: www.nordomatic.se

Adelis on aktiivinen arvonluonnin partneri keskisuurissa pohjoismaisissa yrityksissä. Adelis perustettiin 2013 päämääränään nouseminen johtavaksi pohjoismaisiin keskisuuriin yrityksiin keskittyväksi pääomasijoitusyhtiöksi. Adelis on perustamisestaan lähtien ollut segmenttinsä aktiivisimpia yhtiöitä 22 sijoituksellaan ja yli 70 lisäyritysostollaan. Adelis hallinnoi kahden rahaston kautta noin 1 miljardin euron pääomaa. Lisätietoa osoitteesta www.adelisequity.com.