Adelis irtaantuu onnistuneesti Logentista

Adelis Equity Partners Fund I (“Adelis”) on myynyt enemmistöosuutensta Logent AB:sta (“Logent”) Stirling Square Capital Partnersille.

Adelis hankki vuonna 2013 enemmistöosuuden Logentista. Adeliksen omistajuuden aikana, yritys on strategisesti uudelleenpositioitunut logistiikan alan henkilöstövuokraukseen keskittyneestä yhtiöstä johtavaksi sopimuslogistiikan palveluntarjoajaksi, tarjoamalla korkean lisäarvon palveluja asiakkaillensa.

”Mats Steen, Sara Fors ja koko Logentin johto on tehnyt fantastista työtä rakentaessaan Logentista johtavan sopimuslogistiikkayrityksen Ruotsissa ja Norjassa. He ovat rakentaneet vahvan perustan tulevaisuutta varten ja yritys on nyt valmiina kasvua varten, mistä tämänhetkinen vahva kasvuvauhti on selkeä osoitus. Uskomme, että Stirling Square Capital Partners tulee olemaan erinomainen kumppani tukeakseen heidän tulevaa mielenkiintoista seuraavaa vaihetta. Me Adeliksella olemme ylpeitä, että olemme saaneet olla osana Logentin muutosta todelliseksi johtavaksi yritykseksi alalla”, sanoo Joel Russ ja Jan Åkesson Adelikselta.

Mats Jönsson, Logentin hallituksen puheenjohtaja sanoo: “On ollut kunnia työskennellä Logentin upean tiimin kanssa. Merkittävät investoinnit vahvan perustan ja kulttuurin rakentamiseen on johtanut vahvoihin tuloksiin asiakkaille, työntekijöille ja omistajille.”

”Logentin johto on ylpeä kehityksestä jonka yhtiö on saavuttanut viime vuosina yhdessä Adeliksen ja yhtiön hallituksen kanssa. Tiivis yhteistyö on ollut erittäin tärkeä onnistuneelle strategiselle transformaatiolle. Odotan innolla Logentin seuraavaa vaihetta yhdessä Stirling Square Capital Partnersin kanssa”, sanoo Mats Steen, Logentin toimitusjohtaja.

Adeliksen neuvonantajina toimi Nordea, Vinge ja Alvarez & Marsal.

Kaupan osapuolet ovat sopineet olemaan julkistamatta kauppahintaa. Kaupan hyväksyntä edellyttää tavanomaisia viranomaishyväksyntöjä.

Lisätietoja:

Logent: Mats Steen, Toimitusjohtaja, +46 70 233 83 02

Adelis Equity Partners: Joel Russ, Partneri, +46 73 543 90 68

Adelis Equity Partners: Jan Åkesson, Partneri, +46 70 353 11 11

Logent

Logent on sopimuslogistiikan kumppani logistiikkaintensiivisille yrityksille Ruotsissa ja Norjassa. Logentilla on noin 3,000 työntekijää ja sen liiketoiminta-alueet Warehousing, Transport Management, Customs, Ports, Staffing & Recruitment ja Consulting kattaa koko logistiikkaketjun.  Yrityksen liikevaihto on 1.3 miljardia kruunua.Lisätietoa osoitteesta www.logent.se.

Adelis on aktiivinen arvonluonnin partneri keskisuurissa pohjoismaisissa yrityksissä. Adelis perustettiin 2013 päämääränään nouseminen johtavaksi pohjoismaisiin keskisuuriin yrityksiin keskittyväksi pääomasijoitusyhtiöksi. Adelis on perustamisestaan lähtien ollut segmenttinsä aktiivisimpia yhtiöitä 20 sijoituksellaan ja yli 50 lisäyritysostollaan. Adelis hallinnoi kahden rahaston kautta noin 1 miljardin euron pääomaa. Lisätietoa osoitteesta www.adelisequity.com.