Adelis Kanarin kumppaniksi

Adelis Equity Partnersista tulee analyysipalveluita tarjoavan Red Oceanin uudeksi pääomistajaksi. Samalla yhtiö vaihtaa nimensä Kanariksi ja tähtää maantieteelliseen laajentumiseen IT-järjestelmien vakauden ja suorituskyvyn analysoinnissa.

Red Ocean on kymmenen vuoden ajan rakentanut vahvan aseman Norjassa ja muissa Pohjoismaissa nopeasti kasvavassa SPA nichessä – «Stability and Performance Analytics». Yhtiö analysoi suurten tietokonejärjestelmien toimintaa noin 400 yrityksessä useilla toimialoilla, mukaan lukien rahoitus, teollisuus, vähittäiskauppa ja energia. Red Oceanin Managed Services-palvelu mahdollistaa sovellusten optimoinnin proaktiivisen valvonnan kautta. Yhtiön liikevaihto oli viime vuonna noin 130 miljoonaa Norjan kruunua.

Yhtiön perustajat ottavat pääomasijoittaja Adeliksen kumppanikseen kasvun nopeuttamiseksi ja maantieteellisen laajentumisen tukemiseksi.

“Näemme merkittäviä kasvumahdollisuuksia ja tiedämme, että Adeliksella on pitkä kokemus IT-yritysten kasvattamisessa. Siksi halusimme Adeliksen uudeksi pääomistajaksi” sanoo toimitusjohtaja Philip Duns. ”Uskomme, että voimme yhdessä Adeliksen kanssa saavuttaa paljon meidän uuden nimemme alla” lisää COO Michael Breen.

“Kanari on Pohjoismaiden markkinajohtaja vahvasti kasvavassa niche-markkinassa. IT-ympäristöjen kasvava kompleksisuus luo tarpeen ymmärtää syvällisemmin tärkeimmät sovellukset proaktiivisen valvonnan kautta. Olemme vakuuttuneita Kanarin johtoryhmästä ja sen työntekijöistä ja näemme, että yhtiön palvelut luovat merkittävästi arvoa sen asiakkaille. Odotamme innolla Kanarin tukemista sen pohjoismaisella kasvumatkalla” sanoo Lene Stern ja Joel Russ Adelikselta.

Transaktion yhteydessä Magnus Sjöqvististä tulee Kanarin hallituksen puheenjohtaja. Magnuksella on 35 vuoden kokemus IT-palvelusektorista, mukaan lukien 21 vuotta Accenturella.

Osapuolet ovat sopineet olla julkistamatta kauppahintaa.

Lisätietoja:

Kanari: Philip Duns, philip.duns@kanari.no, +47 41 61 55 03

Kanari: Michael Breen, michael.breen@kanari.no,+47 986 986 03

Adelis Equity Partners: Lene Stern, lene.stern@adelisequity.com, +46 70-281 34 24

Adelis Equity Partners: Joel Russ, joel.russ@adelisequity.com, +46 73-543 90 68

Kanari (Red Ocean aikaisemmin)

Kanari on tuottanut SPA- (Stability & Performance Analytics) ja APM- (Application Performance Monitoring) palveluita Pohjoismaissa kymmenen vuoden ajan. Kanarin liikevaihto on noin 130 miljoonaa Norjan kruuna ja sillä on toimistot Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa. Yhtiö tarjoaa sen Managed Services-palveluaan noin 400 asiakkaalle ja se valvoo kymmeniä tuhansia palvelimia. Lisätietoa osoitteesta http://www.kanari.com.

Adelis on aktiivinen arvonluonnin partneri keskisuurissa pohjoismaisissa yrityksissä. Adelis perustettiin 2013 päämääränään nouseminen johtavaksi pohjoismaisiin keskisuuriin yrityksiin keskittyväksi pääomasijoitusyhtiöksi. Adelis on perustamisestaan lähtien ollut segmenttinsä aktiivisimpia yhtiöitä 23 sijoituksellaan ja yli 70 lisäyritysostollaan. Adelis hallinnoi kahden rahaston kautta noin 1 miljardin euron pääomaa. Lisätietoa osoitteesta www.adelisequity.com.