Adelis luo johtavan IT-ulkoistuspalveluita tarjoavan yhtiön Tanskassa yhdistämällä IT Relationin, Front-datan ja DSI-Nextin

Adelis Equity Partners (”Adelis”) on sopinut ostavansa enemmistön IT Relation A/S:stä, Front-data A/S:stä ja DSI-Next A/S:stä. Yhtiöiden avainhenkilöt jatkavat vähemmistöosakkaina uudessa konsernissa.

Yhtiöt muodostavat suurimman IT-ulkoistuspalveluita tarjoavan konsernin Tanskassa, joka keskittyy tarjoamaan palveluita pienille yrityksille. Konsernin liikevaihto tulee olemaan noin 300 miljoonaa Tanskan Kruunua työllistäen noin 200 henkilöä. Konsernilla on toimistot Herningissä, Århusissa, Odensessa ja Kööpenhaminassa.

"IT Relationin, Front-datan ja DSI-Nextin yhdistymisen myötä Adelis on tehnyt neljä sijoitusta ja seitsemän yritysostoa Tanskassa perustamisensa jälkeen. Olemme vakuuttuneita näiden kolmen yhtiön tarjoamista palveluista pienille yrityksille sekä niiden vahvasta kasvusta ja yrityskulttuurista. Konsernista tulee alan johtava yhtiö Tanskassa” sanoo Steffen Thomsen, Tanskan sijoituksista vastaava Adeliksella.

”Konserni luo vahvan alustan kasvulle. Omaamme pitkän kokemuksen saman tyyppisistä liiketoiminnoista, missä fokuksena on ollut löytää yhtiö skaalautuvalla liiketoimintamallilla yhdistettynä vahvaan yrityskulttuuriin ja johtoryhmään”, lisää Joel Russ Adelikselta.

Yhtiöt jatkavat liiketoimintaansa omilla brändeillään IT Relation Front-data-konsernissa. Konserni saa tuekseen pääomaa ja kokemusta, joka mahdollistaa kasvun kiihdyttämisen.

”Adeliksella on laaja kokemus vahvojen yhtiöiden luomisesta yritysostojen kautta ja olemme iloisia ja ylpeitä saadessamme aloittaa yhteistyön Adeliksen kanssa. Adeliksen kokemus teknologiasijoituksista, mukaan lukien IT-ulkoistuspalvelut, tulee olemaan meille hyödyksi. Odotamme innolla, että pääsemme aloittamaan yhteistyön Adeliksen kanssa”, sanoo IT Relationin toimitusjohtaja Henrik Kastbjerg.

”Olen iloinen, että olemme onnistuneet luomaan vahvan yhtiön, joka tarjoaa asiakkailleen korkealaatuista palvelua ja että olemme onnistuneet rekrytoimaan parhaat osaajat”, sanoo Front-datan perustaja Jens Søgaard.

Osana yritysjärjestelyä Henrik Kastbjergista tulee IT Relation Front-data-konsernin toimitusjohtaja. Jens Søgaardista tulee hallituksen jäsen ja Lars Monrad-Gylling valitaan hallituksen puheenjohtajaksi. Lars Monrad-Gylling on aikaisemmin toiminut KMD:n toimitusjohtajana.

Nykredit huolehti oston velkarahoituksesta. Clearwater International toimi IT Relationin neuvonantajana.

Osapuolet ovat sopineet, että transaktiosta ei julkaista enempää tietoa.

Lisätietoja:

Steffen Thomsen, Adelis Equity Partners, +45 40 28 34 09, steffen.thomsen@adelisequity.com

Joel Russ, Adelis Equity Partners, +46 73 543 90 68, joel.russ@adelisequity.com

Henrik Kastbjerg, IT Relation, +45 20 69 67 00, hvk@itrelation.dk

Jens Søgaard, Front-data ja DSI-Next, +45 27 63 85 00, js@frontdata.dk

Tietoa IT Relationistä:

IT Relation perustettiin vuonna 2003 ja kasvoi nopeasti johtavaksi IT-ulkoistuspalveluita tarjoavaksi yhtiöksi Tanskassa. IT Relation työllistää 115 henkilöä ja yhtiöllä on toimistot Herningissä ja Kööpenhaminassa. Lisätietoja saat verkkosivuilta:  www.itrelation.dk

Tietoa Front-datasta ja DSI-Nextistä

Front-data ja DSI-Next ovat kuuluneet JS Holding-konserniin. Yhtiöt ovat saavuttaneet johtavan aseman omilla markkinoillaan, Front-data IT-ulkoistuspalveluissa ja DSI-Next liiketoimintatiedon käsittelyssä ja raportoinnissa. Front-data ja DSI-Next työllistävät yhteensä 90 henkilöä ja yhtiöillä on toimistot Århusissa, Odensessa ja Kööpenhaminassa. Lisätietoja saat verkkosivuilta: www.frontdata.dk ja www.dsinext.dk

Tietoa Adelis Equity Partnersista

Adelis on keskisuurten pohjoismaisten yritysten aktiivinen arvonluonnin partneri. Adelis perustettiin vuonna 2012 päämääränään nouseminen johtavaksi keskisuuriin yrityksiin keskittyväksi pääomasijoitusyhtiöksi Pohjoismaissa. Adeliksen tiimin jäsenillä on laaja ja pitkä kokemus pääomasijoittamisesta, he ovat sijoittaneet yli 50 yritykseen ja olleet jäseninä yli 50 keskisuuren yrityksen hallituksessa. Nykyisen rahaston suuruus on noin 400 milj. euroa. Lisätietoja saat verkkosivuilta: www.adelisequity.com.