Adelis Valamiksen kumppaniksi vauhdittamaan globaalia kasvua

Adelis Equity Partners (“Adelis”) ostaa yhdessä johdon kanssa Valamis Group Oy:n osakkeita yhtiön passiivisilta omistajilta ja sijoittaa kasvupääomaa edistämään liiketoiminnan laajenemista. Valamiksen nykyinen johto jatkaa rooleissaan ja säilyttää merkittävän omistusosuuden jatkossakin.

Valamis on digitaalisen oppimisen ja työvoiman kehittämisen edelläkävijä, joka tarjoaa asiakkailleen maailmanluokan oppimisympäristön (LXP, ”Learning Experience Platform”) ja kattavia ohjelmistokehityspalveluita. Yhtiöllä on johtava asema omassa niche-markkinassaan ja se tarjoaa palveluitaan suurille organisaatioille globaalisti. Räätälöityjen ohjelmistojen kehittäjänä Valamiksella on johtava asema Suomessa.

Kumppanikseen Valamis etsi tahoa, joka auttaisi vauhdittamaan digitaalisen oppimisen liiketoimintaa kansainvälisesti tukien samalla yhtiön palveluliiketoimintaa Pohjois-Euroopassa. “Kilpailemme edelläkävijänä digitaalisen oppimisen alalla ja teemme sen Suomesta käsin, mikä loi tarpeen löytää paikallinen kovan tason kumppani. Kumppanilla piti olla merkittävää kansainvälistä kokemusta ja kyky auttaa kasvamaan kansainvälisillä markkinoilla. Adelis on meille täydellinen kumppani, jolla on vahvat näytöt johtavien teknologiayhtiöiden rakentamisesta sekä ohjelmistoyritysten kansainvälistämisestä. Lisäksi Adeliksella on laajat paikalliset ja kansainväliset verkostot”, sanoo Valamiksen toimitusjohtaja Jussi Hurskainen.

”Valamis on kehittänyt omalla sarallaan johtavan LXP-sovelluksen, ja olemme vaikuttuneita yrityksen johdosta ja siitä, mitä he ovat saaneet aikaan ilman ulkopuolista pääomaa. Näemme jännittäviä kasvumahdollisuuksia sekä Valamiksen palveluliiketoiminnassa Euroopan alueella, että kansainvälisillä yritysoppimismarkkinoilla”, sanovat John-Matias Uuttana ja Joel Russ Adelikselta.

Osana yrityskauppaa Anders Böösistä tulee Valamiksen hallituksen puheenjohtaja. ”Valamis on luonut ensiluokkaisen tuotteen LXP-markkinoille ja odotamme innolla, että pääsemme auttamaan yritystä luomaan kansainvälistä markkinajohtajuutta” sanoo Anders Böös.

Transaktio edellyttää tavanomaisia viranomaishyväksyntöjä.

Lisätietoa:

John-Matias Uuttana, Adelis Equity Partners, +46 70 811 44 10, john-matias.uuttana@adelisequity.com

Joel Russ, Adelis Equity Partners, +46 73 543 30 68, joel.russ@adelisequity.com

Jussi Hurskainen, Valamis, +35 850 087 94 17, jussi.hurskainen@valamis.com

Valamis lyhyesti

Valamis on kansainvälisesti kasvava digitaaliseen oppimiseen ja työvoiman kehittämiseen erikoistunut yritys. Valamiksen oppimisteknologia auttaa asiakkaita kehittämään työvoiman osaamista tulevaisuuden työelämän tarpeisiin. Yrityksen asiakkaita ovat suuret organisaatiot erityisesti finanssialalla, tuotantoteollisuudessa ja asiantuntijapalveluissa. Valamiksen pääkonttori sijaitsee Joensuussa, ja Suomen lisäksi sillä on toimipisteitä Yhdysvalloissa, Englannissa, Saksassa, Alankomaissa, Venäjällä ja Intiassa.

Adelis on aktiivinen arvonluonnin partneri keskisuurissa pohjoismaisissa yrityksissä. Adelis perustettiin 2013 päämääränään nouseminen johtavaksi pohjoismaisiin keskisuuriin yrityksiin keskittyväksi pääomasijoitusyhtiöksi. Adelis on perustamisestaan lähtien ollut segmenttinsä aktiivisimpia yhtiöitä 24 sijoituksellaan ja yli 70 lisäyritysostollaan. Adelis hallinnoi kahden rahaston kautta noin 1 miljardin euron pääomaa. Lisätietoa osoitteesta www.adelisequity.com