Hantverksdata vahvistaa omistusrakennettaan kiihdyttääkseen kasvua. Adeliksesta uusi enemmistöomistaja.

Hantverksdata on menestyksekkäästi kasvattanut ja kehittänyt liiketoimintaansa vuosien ajan Pohjoismaissa. Talotekniikka digitalisoituu nopeammin kuin koskaan aikaisemmin, ja yritys vahvistaa omistusrakennettaan tuomalla Adeliksen enemmistöomistajaksi vahvistaakseen asemaansa johtavana ERP-toimittajana talotekniikan alalle Pohjoismaissa.

Hantverksdata on johtava hallinnollisten ohjelmistojen toimittaja rakentajille Pohjoismaissa. Yritys on moduuliratkaisuillaan johtavassa asemassa sähköasentajien, LVI-asentajien, maalareiden ja lasittajien keskuudessa, mutta on myös aktiivinen muiden asennus- ja rakentamispalveluiden parissa kuten hälytysjärjestelmä-, lattia-asennus-, pellitys-, jäähdytys-, hissi- ja yleisiä rakentamispalveluita tarjoavien yritysten parissa. Hantverksdatalla on noin 4,000 yritysasiakasta ja 35,000 käyttäjää.

“Tämä on tulevaisuuteen katsova liike, joka mahdollistaa tulevien vuosien tuomien mahdollisuuksien hyödyntämisen parhaalla tavalla talotekniikan ja rakentamisen alueella. Adeliksella on vankat näytöt yritysten kehittämisestä sekä IT- että talotekniikkasektorilla. Tästä johtuen he ovat täydellinen kumppani meille yrityksen seuraavan vaiheen rakentamisessa. Käytännössä kaikki nykyiset omistajat ovat valinneet jatkaa omistajina myös tulevaisuudessa. Tämä on osoitus meidän vahvasta uskosta Hantverksdatan tulevaisuuteen.”, sanoo Mikael Viotti, Hantverksdatan toimitusjohtaja.

“Hantverksdata luo suurta arvoa ohjelmistojensa kautta asiakkaillensa, alalla joka on digitalisoitumassa. Olemme vaikuttuneita Hantverksdatan johdosta ja osaavasta henkilöstöstä, ja yrityksen vahvasta kehityksestä sekä Ruotsissa että muissa Pohjoismaissa. Odotamme innolla Hantverksdatan tukemista heidän kasvupolullaan”, sanoo Joel Russ Adelikselta.

Hantverksdatan hallitus vahvistuu merkittävästi transaktion yhteydessä. Sekä Anders Böös, IFS:n entinen hallituksen puheenjohtaja, että Petter Håkanson, Assemblinin entinen toimitusjohtaja, liittyvät yrityksen hallitukseen.

Anders Böös, Hantverksdatan uusi hallituksen puheenjohtaja, kommentoi: “Hantverksdata on ensiluokkaisen tuotteen ja hyvin määritellyn asiakastarjoaman avulla rakentanut johtavan markkina-aseman. Olen innoissani yrityksen mahdollisuuksista ja odotan innolla mahdollisuutta antaa panokseni yrityksen kasvuun ja laajentumiseen.”

Lisätietoja:

Hantverksdata: Mikael Viotti, mikael.viotti@hantverksdata.se, +46 70-389 00 93

Adelis Equity Partners: Joel Russ, joel.russ@adelisequity.com, +46 73-543 30 68

Hantverksdata

Hantverksdatalla on yli 45 vuoden kokemus ERP-järjestelmien markkinoinnista talotekniikan alalla. Hantverksdatalla on 100 työntekijää Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa, ja yrityksellä on noin SEK 165 miljoonan liikevaihto. Yrityksellä on noin 4,000 yritysasiakasta ja 35,000 käyttäjää. Lisätietoa osoitteestawww.hantverksdata.se.

Adelis on aktiivinen arvonluonnin partneri keskisuurissa Pohjoismaisissa yrityksissä. Adelis perustettiin päämääränä nouseminen johtavaksi Pohjoismaisiin keskisuuriin yrityksiin keskittyväksi pääomasijoitusyhtiöksi. Vuodesta 2013 lähtien, kun ensimmäinen rahasto kerättiin, Adelis on ollut yksi segmenttinsä aktiivisimpia pääomasijoitusyhtiöitä 15 sijoituksellaan ja yli 40 lisäyritysostollaan. Adelis hallinnoi noin 1 miljardin euron pääomaa. Lisätietoa osoitteesta www.adelisequity.com.