• Advania AB/

Pohjoismainen täyden palvelun IT-yritys Advania ostaa vakuutusalan teknologiaratkaisuja kehittävän Itellon.

Report this content

Itello-kaupan myötä Advania vahvistaa asemaansa Norjan IT-infrastruktuurimarkkinoilla – liikevaihto nousee vuodessa nollasta 600 miljoonaan Norjan kruunuun. Kaikki Itellon 19 työntekijää jatkavat Advanian palveluksessa. Yritysten nyt yhdistyessä päähuomio on henkilökohtaisessa, kokeneessa ja sitoutuneessa asiakaspalvelussa.

Kuva Ole Anders Wilskow Jenssen ja Espen Hartz
Kuva: Ole Anders Wilskow Jenssen ja Espen Hartz.

Advania Groupin Ruotsissa ja Islannissa saavuttamasta menestyksestä innostunut Advania Norway ilmoitti syyskuussa 2018 laajentavansa toimintaansa Norjan infrastruktuurimarkkinoille. Advania käynnisti hankkeen rekrytoimalla palvelukseensa useita alan ammattilaisia ja vahvisti pian asemaansa ostamalla verkkokauppayritys Stepperin. Kaupan myötä sekä Stepperin kokenut myyntihenkilöstö että asemansa vakiinnuttanut verkkokauppa siirtyivät Advanialle. Advanian infrastuktuuriliiketoiminnan liikevaihto yltää jo ensimmäisenä toimintavuonna 140 miljoonaan Norjan kruunuun.

Advanian asema vahvistuu edelleen merkittävästi Itello-kaupan myötä. Infrastuktuuriliiketoiminnan vuotuinen liikevaihto nousee Norjassa yli 600 miljoonaan ja Pohjoismaissa 2,3 miljardiin Norjan kruunuun. Itellon vahva asema julkisella sektorilla täydentää Advanian Norwayn tarjoomaa, joka on tähän asti keskittynyt yksityiselle sektorille.

Itellon vuonna 2007 perustaneet Ole Anders Wilskow Jenssen, Lars Borgestrand ja Øystein Wilskow Jenssen ovat edelleen mukana yrityksen toiminnassa. Itello on kasvanut 12 toimintavuotensa aikana johdonmukaisesti laajan laitteisto-, ohjelmisto- ja IT-palvelutarjoomansa avulla.

Itellon tähänastinen matka on ollut mielenkiintoinen, ja nyt odotamme innokkaasti, että pääsemme liittymään osaksi upeaa pohjoismaista toimijaa. Yhdessä meistä tulee entistäkin vahvempia, mikä hyödyttää sekä asiakkaitamme että henkilöstöämme. Tuotevalikoimamme täydentyy, IT-ammattilaisten joukkomme kasvaa ja voimme entistä paremmin haastaa Norjan markkinoiden suurimmat palveluntarjoajat”, sanoo Itellon toimitusjohtaja Ole Anders Wilskow Jenssen.

Advania on tunnettu Norjassa jo pitkään toiminnanohjausjärjestelmien (ERP) toimittajana. Tämä liiketoiminta-alue tarjoaa jatkossakin laadukkaita ja toimintavarmoja palveluja.

Suunnitteilla lisää yritysostoja

"Itello on toinen yritysostomme alle vuoden sisällä, ja suunnitteilla on lisää fuusioita ja yrityskauppoja", sanoo Advania Norwayn toimitusjohtaja Espen Hartz.

Advania Norway on alle vuodessa onnistunut vakiinnuttamaan asemansa IT-infrastruktuuriliiketoiminnassa. Tähän sen on siivittänyt muiden Advania Groupin yritysten menestys teknologia-alan eri sektoreilla.

Nyt olemme sekä asiantunteva liiketoimintaratkaisujen konsulttitalo että laitteisto-, ohjelmisto- ja IT-infrastuktuurien toimittaja. Itello-kaupan myötä voimme tarjota palveluitamme entistä useammille ja suuremmille yrityksille. Liiketoimintaosaamisemme tuoma suorituskykyä ja asiantuntemusta korostava kulttuuri on keskeinen osa yritystä, jota alamme nyt rakentaa”, sanoo Hartz.

Hän korostaa, että Advania eroaa muista toimittajista, sillä se panostaa vahvasti henkilökohtaiseen yhteydenpitoon ja asiakaspalveluun.

Advania Group on yksi Pohjoismaiden suurimmista teknologia-alan palveluntarjoajista

Advanialla on aggressiivinen kasvustrategia, ja sen tavoitteena on kasvaa Pohjoismaissa sekä orgaanisesti että yritysostoin. Itello-kaupan myötä markkinaosuutemme Norjassa kasvaa merkittävästi. On hienoa, että meistä tulee entistäkin merkityksellisempi kumppani olemassa oleville ja uusille asiakkaillemme Norjassa”, sanoo Advania Groupin toimitusjohtaja Mikael Noaksson.

Lisätietoja:

Espen Hartz, CEO Advania Norge
Tele: +47 930 29 688
E-post: espen.hartz@advania.no

Ole Anders Wilskow Jenssen, daglig ledare Itello
Tele: +47 406 03 089
E-post: oawj@itello.no

Mikael Noaksson, CEO Advania Group
Tele: +46 76 140 00 80
E-post: mikael.noaksson@advania.com

Tietoa Advaniasta
Advania on pohjoismainen täyden palvelun IT-yritys, jonka yli 1200 ammattilaista palvelee asiakkaita yli 30 maassa. Tarjoamme asiakkaillemme monipuolisen ja integroidun valikoiman ratkaisuja ja palveluita sekä innovatiivista ja korkealuokkaista osaamista. Toimintamme on sertifioitu kansainvälisen laatu- ja turvallisuusstandardin ISO 27001 mukaisesti. Palvelemme monipuolisesti eri asiakasryhmiä julkisella ja yksityisellä sektorilla. Advanian toiminta juontaa juurensa aina vuoteen 1939, jolloin islantilainen toimistotarvikkeita kauppaava yritys EJS perustettiin Reykjavikiin. Advania Ab syntyi vuonna 2012, kun Skýrr-konserniin sulautunut EJS yhdistyi ruotsalaisen Kerfin ja norjalaisen Handsin kanssa. 1.4.2019 suomalainen Vintor Oy liittyi osaksi Advaniaa. Tutustu yritykseen tarkemmin osoitteessa www.advania.com.

Avainsanat:

Lainaukset