Affecto ainoana suomalaisena Euroopan parhaiden monikansallisten työpaikkojen joukossa

Pohjoismaiden suurin tiedolla johtamisen ratkaisuihin erikoistunut palveluyritys Affecto on ainoana suomalaisena yrityksenä Euroopan 25 parhaan monikansallisen työpaikan joukossa. Palkinto jaettiin eilen illalla Great Place to Work Instituten -gaalassa Dublinissa.

”Olemme asiantuntijayhtiö, joten affectolaisissa on voimamme: ihmiset ovat motivoituneita ja panostavat osaamisen kehittämiseen. Sijoituksemme kertoo, että Affecton tapa tehdä liiketoimintaa ja johtamistapa toimivat. Tämä säteilee myös taloudelliseen menestykseen, joka on parantunut usean vuoden ajan”, toteaa Affecton konsernijohtaja Pekka Eloholma.

Great Place to Work Institute Finlandin toimitusjohtaja Panu Luukan mukaan monikansallisten työpaikkojen sarjassa menestyneitä yrityksiä yhdistää se, että yrityskulttuuri otetaan niissä vakavasti ja se perustuu luottamukseen.

”Menestyneet organisaatiot rakentuvat vahvalle arvopohjalle, ja kaikissa niissä on panostettu ihmisten potentiaalin tunnistamiseen ja jatkuvaan kehittämiseen,” Luukka sanoo.

”Affecton menestyksen monikansallisten yritysten joukossa pitäisi olla meille kansallinen ylpeyden aihe. Yhtiön menestys todella huimassa joukossa ei ole sattumaa. Affecton arvopohja on selkeä, ja ylimmän johdon luottamus vahvoihin maaorganisaatioihin tarjoaa työntekijöille sopivan kokoisen organisaation, johon kiinnittyä”, jatkaa Luukka.

Affectossa on panostettu pitkäjänteisesti esimiestyöhön ja selkeän johtamisjärjestelmän kehittämiseen. Jokaisella asiantuntijalla on yksi esimies, joka on mahdollisimman lähellä. Periaatteena on, että mahdollisimman paljon asiantuntijan energiasta ja työstä pyritään vapauttamaan asiakkaille tehtävään työhön.

”Jatkossa pyrimme tunnistamaan uusia liiketoimintamahdollisuuksia, luomaan ratkaisuja ja siten parantamaan lisäarvoamme asiakkaalle. Ala kasvaa ja on täynnä tilaisuuksia, joihin voimme tarttua”, kuvaa Eloholma.

Monikansallisten työpaikkojen sarjassa halutaan nostaa esiin yrityksiä, jotka työskentelevät hyvien työpaikkojen luomiseksi yli maanrajojen, kulttuuri- ja kielieroista huolimatta. Sarjaan hyväksytään yrityksiä, jotka ovat päässeet vähintään kolmessa maassa parhaat työpaikat -listalle. Affecto-maista tutkimuksessa ovat menestyneet Suomi, Ruotsi, Tanska sekä Affecton suomalainen tytäryhtiö Karttakeskus Oy.

Viime vuonna Affecto sai palkinnon ensimmäisenä suomalaisena yrityksenä. Affecton palveluksessa on noin 1100 työntekijää.

Pekka Eloholma, toimitusjohtaja, Affecto
Puhelin 0205 777 737, sähköposti pekka.eloholma(a)affecto.com