Affecto Finlandista MatchPointin sertifioitu kumppani

Affecto Finland on tehnyt yhteistyösopimuksen Colygon AG:n kanssa. Affecto käyttää jatkossa Colygonin MatchPoint-tuotetta tehostaakseen SharePoint-ratkaisujensa kehitystä.

MatchPoint on SharePoint Application Framework (APF), joka tehostaa SharePoint-tiedonhallintaratkaisujen kehitystyötä. MatchPointin avulla voidaan myös parantaa SharePoint-käyttökokemusta ja yhdistää SharePoint-sisältö liiketoimintasovelluksiin.

”Colygonin MatchPoint parantaa SharePoint-ratkaisujen laatua, mutta se myös laajentaa SharePointin toiminnallisuutta ja ohittaa tyylikkäästi ohjelmiston rajoitukset. Näistä syistä Affecton oli helppo luoda kumppanuussuhde MatchPointin kanssa”, Affecton ohjelmistoratkaisujen ja -palvelujen johtaja Petri Reiman sanoo.

MatchPoint onkin saanut Gartnerilta ”Cool Vendor 2010” -palkinnon innovatiivisesta teknologiastaan. Tuotteen mallipohjainen toimintatapa ratkaisee monia SharePointin haasteita.

Affectolle SharePoint on keskeinen ratkaisualusta paitsi Suomessa myös muissa Pohjoismaissa. Sen päälle rakennetaan sähköisiä työpöytiä, intra- ja ekstranetejä, työryhmäratkaisuja sekä tiedonhallintaratkaisuja sekä yksityisille että julkisen sektorin asiakkaille.

”Sertifiointiprosessimme on hyvin tiukka, sillä haluamme varmistaa, että vain parhaat pääsevät kumppanilistallemme. Olemme hyvin tyytyväisiä saadessamme Affecton kumppaniksemme Pohjoismaissa”, Colygonin pääjohtaja Gian-Franco Salvato sanoo.

”MatchPoint on tukeva perusta SharePoint-sovelluskehitykselle. Se minimoi projektin riskit, muutosten hallinnan ja migraatiokustannukset kumppaneillemme ja heidän asiakkailleen, koska se noudattaa sataprosenttisesti SharePoint-standardeja.”

Ratkaisun on kehittänyt sveitsiläinen itsystems AG, joka perusti maaliskuussa 2011 Colygonin kehittämään ja jakelemaan MatchPointia.

Colygon AG, pääjohtaja Gian-Franco Salvato, gian-franco.salvato@colygon.com, puh. +41 61 206 86 58
www.colygon.com

Affecto Finland Oy, Operatiiviset ratkaisut -yksikön johtaja Petri Reiman, petri.reiman@affecto.com, puh. 0205 777 858

Affecto on Pohjoismaiden suurin Business Intelligence -ratkaisutalo. BI-ratkaisujen eli liiketoimintatiedon hallinnan ratkaisujen avulla organisaation toiminnanohjausjärjestelmien ja muiden IT-järjestelmien tuottamaa tietoa voidaan jatkojalostaa ja hyödyntää tehokkaasti organisaation johtamisessa ja päätöksenteossa. Lisäksi yhtiö toimittaa operatiivisia ratkaisuja ja -sovelluksia, kuten dokumenttienhallinnan ratkaisuja (Enterprise Content Management, ECM), vakuutusyhtiöiden tiedonhallintaratkaisuja (TIA) ja paikkatietopalveluita (Geographic Information Systems, GIS). Affecton pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yhtiöllä on tytäryhtiöt Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Liettuassa, Latviassa ja Puolassa. Affecton vuosittainen liikevaihto on noin 114 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa on noin 950 henkilöä.