Affecto kolmatta kertaa Euroopan parhaiden työpaikkojen joukossa

Pohjoismaiden suurin tiedolla johtamisen ratkaisuihin erikoistunut palveluyritys Affecto on kolmannen kerran Euroopan 25 parhaan monikansallisen työpaikan joukossa. Affecto on listan ainoa yritys, jonka pääkonttori on Suomessa. Palkinto jaettiin eilen illalla Great Place to Work Instituten gaalassa Roomassa.

”On hienoa, että sijoitumme kilpailussa näin hyvin jo kolmantena vuonna peräkkäin. Tulokset osoittavat, että sekä johto että työntekijät ovat vahvasti sitoutuneet rakentamaan Affectosta yhden Euroopan parhaista työpaikoista”, toteaa Affecto Finlandin maajohtaja Stig-Göran Sandberg.

Affectossa on panostettu pitkäjänteisesti esimiestyöhön ja selkeän johtamisjärjestelmän kehittämiseen. Jokaisen työntekijän työtä ohjaa vain yksi esimies, joka on läheisesti mukana päivittäisessä työskentelyssä. Viestinnän ja työntekijöiden osallistumisen onnistuminen on varmistettu sillä, että päätöksenteko tapahtuu maaorganisaatioissa.

Affecton yrityskulttuurin vahvuuksiin kuuluvat kollegoiden tuki, osaamisen jakaminen, työn ja vapaa-ajan tasapaino sekä esimiesten vahva luottamus asiantuntijoiden osaamiseen, mikä näkyy mahdollisuutena työskennellä itsenäisesti. Affecton palveluksessa on noin 1100 työntekijää.

Monikansallisten työpaikkojen sarjassa halutaan nostaa esiin yrityksiä, jotka työskentelevät hyvien työpaikkojen luomiseksi yli maanrajojen, kulttuuri- ja kielierot huomioiden. Sarjaan hyväksytään yrityksiä, jotka ovat päässeet vähintään kolmessa maassa parhaat työpaikat -listalle. Affecto-maista Parhaat työpaikat kilpailuun osallistuivat tänä vuonna Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska sekä Affecton suomalainen tytäryhtiö Karttakeskus Oy.

Euroopan parhaat työpaikat 2014 -listaa varten Great Place to Work Institute analysoi tiedot yli 2 300 yrityksestä, joissa työskentelee yli 1,5 miljoonaa työntekijää. Yritykset sijaitsevat 19 eri maassa. Euroopan parhaiden työpaikkojen listauksessa on kolme kategoriaa: monikansalliset työpaikat, suuret työpaikat sekä pienet ja keskisuuret työpaikat.

Euroopan parhaat monikansalliset työpaikat 2014 -lista julkaistiin 5.6.2014. Se on kokonaisuudessaan nähtävissä osoitteessa: http://www.greatplacetowork.fi/best-companies/euroopan-parhaat-tyoepaikat/monikansallisten-yritysten-sarja

Affecto Finland Oy, maajohtaja Stig-Göran Sandberg, puh. 0205 777 261, stig-goran.sandberg(a)affecto.com

Affecto on tiedolla johtamisen ratkaisuihin erikoistunut palveluyritys ja alansa edelläkävijä Pohjois-Euroopassa. Autamme asiakkaitamme hyödyntämään tietoa tehokkaammin johtamisessa ja päätöksenteossa, mikä parantaa tuottavuutta ja kilpailukykyä. Affecto toteuttaa myös organisaatioiden prosesseja tehostavia ja yksinkertaistavia operatiivisia asiakas- ja toimialakohtaisia ratkaisuja ja palveluja sekä tarjoaa pakkatietopalveluja. Affecton pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yhtiöllä on tytäryhtiöt Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Liettuassa, Latviassa ja Puolassa. www.affecto.com

Great Place to Work® Institute tutkii, tunnistaa ja palkitsee parhaita työpaikkoja kuudessa maanosassa ja yli 45 maassa. Parhaat työpaikat -tutkimukseemme osallistuu vuosittain yli 5 500 organisaatiota, joissa työskentelee maailmanlaajuisesti yli 10 miljoonaa työntekijää. www.greatplacetowork.fi