Affecto lanseeraa Weaven, uuden ketterän pelaajan

Pohjois-Euroopan merkittävimpiin tiedolla johtamisen palveluyrityksiin kuuluva Affecto laajentaa toimintaansa uudelle alueelle. Tänään yritys esittelee virallisesti Weaven, Affecton ohjelmistokehittäjien visiosta syntyneen itsenäisen ja ketterän liiketoimintayksikön, joka keskittyy palvelumuotoiluun ja moderniin ohjelmistokehitykseen. Weave tekee jo nyt yhteistyötä Suomen näkyvimpien digitaalisten palveluiden, kuten Yle Areenan kanssa.

”Visio Weavesta välähti ensimmäistä kertaa ohjelmistokehittäjien palaverissa. Puhuimme ideasta Affecton johdon kanssa ja he innostuivat välittömästi. Weaven kaltaisen itsenäisen liiketoimintayksikön perustaminen sopii Affecton yrityskulttuuriin, joka rohkaisee tekemään yhteistyötä osastorajojen yli ja etsimään uusia toimintamalleja erilaisissa ryhmissä”, kertoo Weaven liiketoiminnasta vastaava Marko Loukkola.

Startupin ketteryys, suuryrityksen resurssit

Weaven palvelumuotoilu- ja ohjelmistokehitystyön lähtökohtana ovat aina palveluiden loppukäyttäjien tarpeet, koko projektin elinkaaren ajan. Affecton täysomistuksessa oleva liiketoimintayksikkö yhdistää kahden maailman parhaat puolet: startupin joustavuuden ja kansainvälisen yrityksen vakauden ja resurssit.

”Emme työskentele koodit, ratkaisumallit tai työvälineet edellä, vaan teemme sitä, mitä asiakas todella tarvitsee”, Loukkola jatkaa. ”Lahjakkaita ja osaavia tiimejämme tukee koko Affecton maailmanlaajuinen verkosto, joten pystymme toteuttamaan projektin kuin projektin aina suunnittelusta ylläpitoon. Toimintamme alkaa Suomesta, mutta jatkosuunnitelmat yltävät kansainvälisille markkinoille.”

Vauhdilla kasvaville markkinoille

Affecton varatoimitusjohtaja Iikka Lindroos luottaa Weaven menestykseen nopeasti kasvavilla markkinoilla ja uskoo uuden liiketoimintayksikön tuovan asiakkailleen todellista lisäarvoa.

”Asiakaslähtöisten palveluiden ja ohjelmistojen kysyntä on valtavassa kasvussa”, Lindroos sanoo. ”Weave on tällä hetkellä ainutlaatuinen pelaaja markkinoilla, joita dominoivat pienet startupit ja perinteiset isot yritykset. On ollut ilo antaa ihmisille mahdollisuus toteuttaa visionsa siitä, miten he haluavat tehdä töitä, mutta vieläkin hienompaa on nähdä näin lupaavat tulokset.”

Weave lanseerataan Helsingissä 10.10.2016.

Marko Loukkola, Business Leader
Puh. +358 44 552 5952, email: marko@weave.fi
Internet: weave.fi

Affecton omistaman Weaven suunnittelijat ja ohjelmistokehittäjät rakentavat Pohjois-Euroopan vaativimpia digitaalisia palveluja. Kansainvälisesti palkittu tiimimme koostuu alansa parhaista ammattilaisista. Lisenssien, teknologioiden ja tuotteiden sijaan keskitymme ratkaisemaan asiakkaidemme todellisia ongelmia ja tekemään ideoista tosielämän ihmeitä.