AFFECTO OSTI BIGDATAPUMPIN, KIIHDYTTÄÄ PILVIANALYTIIKKAPALVELUIDEN KASVUA POHJOISMAISSA

Tiedolla johtamisen ratkaisuihin erikoistunut, johtava pohjoismainen palveluyritys Affecto on ostanut suomalaisen startupin BIGDATAPUMPin. Yrityskaupan tavoitteena on kiihdyttää pilvipohjaisten analytiikkapalveluiden kasvua Suomessa ja Skandinaviassa.

Affecton varatoimitusjohtajan Iikka Lindroosin mukaan asiakkaita ovat sellaiset julkisen ja yksityisen sektorin organisaatiot, joiden toiminnassa analytiikkaa pitää pystyä käyttämään ketterästi. "Nyt kun Affecto ja BIGDATAPUMP yhdistävät voimansa, voimme auttaa mitä tahansa pohjoismaista toimijaa parantamaan dataohjautuvuutta omassa organisaatiossaan”, Lindroos lisää.

Yritykset ovat jo aloittaneet yhteisen tiedon kaupallistamisprojektin Suomessa. Tämä vaativa projekti aloitettiin jo ennen 2. helmikuuta 2017 tehtyä yrityskauppaa. BIGDATAPUMPin lisäksi projektissa ovat mukana myös Affecto Groupiin kuuluvat  Weave* ja Karttakeskus*.

“Tämä on välitön ja konkreettinen esimerkki siitä, kuinka ainutlaatuista arvoa me pystymme tuottamaan asiakkaillemme yhdistämällä osaamisemme ja voimavaramme”, Lindroos toteaa.

Menestyksen jakaminen: yhdessä eteenpäin

Microsoft Azuren pilvianalytiikkaan erikoistuneiden ex-nokialaisten perustama BIGDATAPUMP sopii Affecto Groupiin täydellisesti.

“Affecton ratkaisukokonaisuudet, kuten palvelumuotoilu ja erityisesti 24/7 tukipalvelut täydentävät BIGDATAPUMPin palveluvalikoimaa”, toteaa BIGDATAPUMPin toimitusjohtaja Martti Reilander. ”Odotamme innolla, että pääsemme toteuttamaan entistä laajempia kansainvälisiä asiakasratkaisuja.”

BIGDATAPUMPin laajentuminen Skandinaviaan käynnistyi jo tammikuussa, jolloin useiden avainhenkilöiden rekrytointi Tukholmaan aloitettiin.

Vaikka BIGDATAPUMP saakin uusia maailmanluokan kollegoja ja uraauurtavia projekteja, se säilyttää edelleen oman brändinsä ja kulttuurinsa osana Affecton PowerGrid-verkostoa. PowerGridiin kuuluu ammattilaisia 20 toimistossa Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Affectosta

Affecto ohjaa dataohjautuvia yrityksiä muuttamaan tiedon oivalluksiksi, oivallukset toiminnaksi ja ylläpitämään pitkän aikavälin dataratkaisuja.

Lisätietoa Affectosta, sen palveluista ja paikallisista toimistoista osoitteessa www.affecto.com.

Lisätietoa BIGDATAPUMPista, sen palveluista ja uusista työmahdollisuuksista osoitteessa www.bigdatapump.com.

Virallisia lausuntoja ja lisätietoja koskien Affectoa, BIGDATAPUMPin hankintaa ja yritysten yhteisliiketoimintaa antaa varatoimitusjohtaja Iikka Lindroos, Iikka.lindroos@affecto.com tai +358 40 8018331.

*Weave on Affecton palvelumuotoilu- ja ketterän sovelluskehityksen yksikkö

**Karttakeskus on Affecton paikkatietojärjestelmäyhtiö