Prot parantavat jäsentensä asiakaspalvelua Affecton ratkaisun avulla

Affecto toimittaa Ammattiliitto Prolle ja työttömyyskassa Prolle asiainhallintaratkaisun jäsenasioiden käsittelyyn. Uudella Essi-asianhallintaratkaisulla ammattiliiton jäsenrekisterin käsittely muutetaan täysin sähköiseksi, jotta asioiden käsittely nopeutuu ja asiakaspalvelu paranee. Työttömyyskassan osalta päivärahojen maksaminen vauhdittuu.

”Uuden ratkaisun avulla on mahdollista hoitaa asiainkäsittelyä tehokkaammin kuin aikaisemmalla järjestelmällä. Valitsimme Affecton, koska aiemmasta yhteistyöstämme tiedämme asioiden tapahtuvan heidän kanssaan juuri kuten sovitaan”, Proliiton tietohallintopäällikkö Jarmo Kareisto sanoo.

Uudella järjestelmällä vähennetään käsin tehtävää rutiinityötä ja vapautetaan resursseja vaativampiin tehtäviin. Järjestelmässä käsitellään paperilla ja sähköisesti saapuvat asiakirjat.

Järjestelmän älykäs skannaus tunnistaa saapuvat asiakirjat tulkitsemalla niiden sisältöä ja ohjaa ne oikeaan käsittelyprosessiin. Jos esimerkiksi saapuneesta hakemuksesta puuttuu liite ja pelkkä liite toimitetaan kassaan jälkikäteen, järjestelmä yhdistää sen automaattisesti hakemukseen ja palauttaa hakemuksen takaisin käsittelyyn.

Työttömyyskassaan saapuneiden hakemusten käsittelyyn on säädetty enimmäisajat laissa. Järjestelmä valvoo hakemusten käsittelyaikaa ja muistuttaa keskeneräisten hakemusten käsittelystä ajallaan minimoidakseen inhimillisen virheen mahdollisuuden.

”Olemme tehneet yhteistyötä Affecton kanssa vuosia kehittääksemme palveluamme. Uusi palvelumme on helppokäyttöinen, luotettava ja tekniikaltaan moderni. Ratkaisun avulla pystymme palvelemaan jäseniämme entistä nopeammin ja laadukkaammin”, Työttömyyskassa Pron kassanjohtaja Mervi Ruokola kertoo.

Uudessa järjestelmässä uusittiin asiakirjojen skannauksia, luotiin automaattinen indeksointi sekä tehtiin mahdolliseksi arkistoida dokumentit pitkäaikaisesti vain sähköisessä muodossa. Uuden järjestelmän toimitus tapahtuu syksyllä 2012.

Ammattiliitto Prohon ja Työttömyyskassa Prohon kuuluu noin 130 000 toimihenkilöä.

Affecto on toteuttanut asianhallintajärjestelmiä ammattiliitoille ja työttömyyskassoille toistakymmentä vuotta. Yhtiön ratkaisuja käytetään useiden liittojen jäsenrekisterissä sekä työttömyyskassoissa.

Affecto Finland Oy, Stig-Göran Sandberg, toimitusjohtaja, stig-goran.sandberg@affecto.com, puh. 0205 777 804

Affecto on liiketoimintatiedon hallinnan kokonaisratkaisujen edelläkävijä (Enterprise Information Management, EIM) ja Pohjoismaiden suurin Business Intelligence -ratkaisujen tarjoaja. Autamme asiakkaitamme parantamaan tuottavuuttaan ja kilpailukykyään tiedon paremmalla hyödyntämisellä johtamisessa ja päätöksenteossa. EIM on kokonaisvaltaista tiedon hallintaa, joka huolehtii informaation hyvästä käytettävyydestä liiketoiminnan tarpeisiin. Se kokoaa erityyppisen tiedon hallinnan (Business Intelligence ja Enterprise Content Management) ja hyödyntämisen ratkaisut yhteen tukemaan johtamista, päätöksentekoa ja operatiivisia prosesseja.

Affecto toteuttaa myös organisaatioiden prosesseja tehostavia ja yksinkertaistavia operatiivisia asiakas- ja toimialakohtaisia ratkaisuja ja palveluja sekä tarjoaa paikkatietopalveluja. Affecton pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yhtiöllä on tytäryhtiöt Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Liettuassa, Latviassa ja Puolassa. Affecton liikevaihto oli noin 127 miljoonaa euroa vuonna 2011, ja yhtiön palveluksessa on yli 1100 henkilöä.