AFRY lanseeraa ForestKIT Planner -ohjelmiston metsänhoitostrategioiden kehittämisen tueksi

Suurten metsäalueiden hallinnoijille, metsäsijoittajille ja metsäalan ammattilaisille suunnattu ForestKIT Planner auttaa laatimaan metsähoitostrategioita erilaisiin tarpeisiin.

AFRYn kehittämä ForestKIT Planner on helppokäyttöinen ja moderni selainpohjainen sovellus, jolla voidaan hahmottaa suuriakin metsäalueita ja niiden kasvuskenaarioita jopa sadan vuoden päähän. Ohjelmisto mahdollistaa metsän arvonmäärityksen, pitkän aikavälin metsänhoitostrategioiden vertailun sekä toimenpiteiden optimoinnin lyhyellä aikavälillä.

ForestKIT Planner tukee päätöksentekoa auttamalla käyttäjää optimoimaan metsänhoitoa kestävästi. Se huomioi puun tuotantoketjun ilmastovaikutukset sekä metsän monimuotoisuuden ja auttaa hahmottamaan erilaisia metsänhoitostrategioita, ymmärtämään metsän markkina-arvon ja tekemään tieteeseen perustuvia, valistuneita ja kestäviä päätöksiä. Käyttäjä voi tarkastella ja analysoida skenaarioiden tuloksia suoraan ohjelmiston käyttöliittymässä ja käyttötapauksesta riippuen ladata tulokset Excel-pohjaisiksi raporteiksi.

“Käyttäjä voi vaivatta laatia erilaisia skenaarioita haluamalleen metsäalueelle, vertailla niitä keskenään sekä esimerkiksi tarkastella eri metsäalueiden tunnuslukujen kehitystä erilaisilla metsänhoidollisten toimintamallien vaihtoehdoilla”, sanoo Juho Penttilä AFRYn metsänhoidon digitaalisten Smart Forestry -ratkaisujen kehitystiimistä.

ForestKIT Planner -ohjelmiston käyttäjillä on myös mahdollisuus hyödyntää AFRY Smart Forestry -tiimin asiakastukea, jolla on kattava asiantuntemus metsätiedon ja –laskennan teemoista ja teknisistä kysymyksistä Suomessa.

ForestKIT Planner on toteutettu samaan moderniin käyttöliittymään markkinoilla olevan metsävaratiedon hallintajärjestelmä ForestKITin kanssa. ForestKIT-metsätietojärjestelmä on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä DigiTapio Oy:n kanssa. ForestKIT Planner on saatavilla sekä erikseen että osana ForestKIT-kokonaisuutta.

Tutustu tarkemmin: AFRY Smart Forestry -ohjelmistot

Lisätietoja:

Juho Penttilä
tuotepäällikkö, AFRY X Smart Forestry

juho.penttila@afry.com

Tietoa AFRYstä

AFRY tarjoaa suunnittelu-, konsultointi- ja digitaalisia palveluja, jotka vauhdittavat muutosta kohti kestävää yhteiskuntaa.

Olemme 19 000 omistautunutta teollisuus- ja energia-alojen sekä rakennetun ympäristön asiantuntijaa, joiden kehittämillä ratkaisuilla luodaan vaikutusta tuleville sukupolville. Ympäri maailmaa toimivan AFRYn juuret ovat Pohjoismaissa, sen liikevaihto on noin 2,2, miljardia euroa, ja se on noteerattu Nasdaq Tukholman pörssissä.