• Agoda.fi/

Agoda.fi ponkaisee Kiinalaiseen Jäniksen vuoteen mahtavilla Thaimaan hotellitarjouksilla

SINGAPORE (12. tammikuuta 2011) Agoda.fi, Aasian globaali hotellivarauspalvelu ja osa Nasdaq-listattua Priceline.com:ia, juhlii kiinalaista uutta vuotta erikoishotellitarjouksin ympäri Thaimaata.

Kiinalainen uusivuosi on yksi Thaimaan juhlituimmista tapahtumista, koska Thaimaan väestöstä noin 14 prosenttia on kiinalaista alkuperää. Vaikka Bangkok onkin tämän tapahtuman päänäyttämö, juhlinta uudenvuoden aikana ulottuu pitkälle Chinatownin Yaowarat-kadun ulkopuolelle.

Vuonna 2011 kiinalainen uusivuosi alkaa 3. helmikuuta ja monissa Thaimaan kohteissa juhlat kestävät jopa kolme päivää. Tyypillisimmät kiinalais-thai yhteisöt löytyvät  Bangkokista, Phuketista ja Chiang Maista, joten näissä kohteissa järjestetään maan näyttävimmät kiinalaisen uudenvuoden tapahtumat.

Suurin ja äänekkäin uudenvuoden perinne ovat katuparaatit. Näille paraateille on ominaista kova rumpujen- ja symbaalien pauke sekä ilotulitteiden räjäyttäminen (kovien äänien uskotaan karkottavan pahoja henkiä). Katuparaateihin kuuluvat myös perinteiset leijonatanssit, kirkkaasti koristellut leijat, kulkueet, näytöslavat, akrobaattinäytökset, yksityiskohtaiset lyhdyt sekä kiinalaisten jumalien kuvat.

Bangkokissa Yaowarat-katu on kiinalaisen uudenvuoden tapahtumien keskipiste. Täältä löytyy ruokaa ja matkamuistokojuja pitkin katua, hämmästyttävän isoja lyhtyjä sekä vuoden horoskooppimerkistä tehtyjä patsaita, jotka esittävät tänä vuonna jänistä ja ovat asetettu näkyville paikoille. Matkailijat, jotka varaavat hotellin läheltä Chinatownia, ovat aitiopaikalla nähdäkseen katuparaateja ja maistellakseen kiinalaista ruokaa. Lisäksi Grand Palace ja Wat Pho, kaksi Bangkokin tärkeistä nähtävyyksistä, ovat lähietäisyydellä. Chinatown on myös lähellä Hua Lamphong-rautatieasemaa, joka on Thaimaan tärkein rautatieasema, ja josta pääsee kätevästi matkustamaan muihin maakuntiin.

Phuketissa kiinalainen uusivuosi tarjoaa matkailijoille jännittävän ja todella ainutlaatuisen kokemuksen. Phuketin vanhankaupungin historialliset Sino-Portugalilaiset rakennukset luovat mahtavan näyttämön kungfu-näytöksille, kiinalaiselle oopperalle ja kulttuurinäytöksille, jotka ovat peräisin Kiinan eri maakunnista.  Sekä vanhakaupunki että Patong Beach ovat koristeltu lyhdyillä ja perinteisillä koristeilla, jotka värjäävät kadut kultaiseksi ja punaiseksi.

Samuin saari, toisella puolella Etelä-Thaimaan niemimaata, järjestää myös erikoistapahtumia. Samui on vähemmän kehittynyt kuin Phuket, mutta se tarjoaa laajan valikoiman korkeatasoisia ravintoloita ja viiden tähden puitteita sekä kansainvälisen lentokentän. Samui palvelee matkailijoita, jotka etsivät saarilomaa hyvien ostosmahdollisuuksien-, ruokailun- ja eloisan yöelämän parissa.

Pohjois-Thaimaassa Chiang Mai on yhtä lailla pullollaan toimintaa tänä erityisenä ajankohtana. Häikäisevä lohikäärmekulkue, leijonatanssit, akrobaattiesitykset ja taistelulajit täyttävät kadut liikkeellä, sillä välin kun taitokilpailut ja näytökset ovat käynnissä päälavalla. Matkailijat, jotka varaavat hotellin Chiang Maista kiinalaisen uudenvuoden ajaksi, voivat myös nauttia historiallisten nähtävyyksien runsaudesta, vierailla Karen-vuoriheimojen kylissä ja kierrellä monissa kauniissa temppeleissä kaupungin ympärillä.

Agoda.fi:n Pohjois-Aasian pääjohtaja Wilfred Fan kommentoi: "Thaimaan kiinalaiset perivät eloisan juhlatunnelman esi-isiltään ja ovat usein tottuneet perinteisiin kiinalaisen uudenvuoden tapoihin. Rituaalit siirtyvät sukupolvelta toiselle ja poikkeavat niistä moderneista tavoista, joita näemme tänä päivänä Kiinassa, Hongkongissa ja Taiwanissa.”

"Thaimaassa vieraileminen Kiinalaisen uudenvuoden aikaan tarjoaa hyvän mahdollisuuden nähdä kuinka näitä perinteitä vaalitaan ja kuinka ne ovat kehittyneet eritavalla Yaowaratilla, Phuketin keskustassa ja Chiang Maissa, jossa tapahtumat kestävät viikon.”

Agoda.fi on varmistanut joitakin erinomaisia hotellitarjouksia niille matkailijoille, jotka haluavat kokea ruoan, juhlinnan ja Kiinalaisen uudenvuoden hauskuuden Thaimaassa.

Agoda.fi:n kiinalaisen jäniksen vuoden hotellitarjouksia

Chinatown, Bangkok

White Orchid Hotel 3 tähteä – alkaen 65 € per yö Premier-huoneessa.

Shanghai Mansion Boutique Hotel 4 tähteä – alkaen 53 € per yö. Voimassa 31. maaliskuuta asti.

Grand China Princess Hotel 4 tähteä – alkaen 64 € per yö Superior-huoneessa.

Chiang Mai

Yantarasri Resort 4 tähteä – alkaen 50 per yö. Minimi 3 yötä. Voimassa 30. huhtikuuta asti.

Manathai Village Hotel 4 tähteä – alkaen 65 per yö. Minimi 3 yötä. Voimassa 30. huhtikuuta asti.

Amora Tapae Hotel 4 tähteä – alkaen 26 per yö. Voimassa 28. helmikuuta asti.

Phuket

Secret Cliff Resort & Restaurant 3 tähteä – alkaen 57 per yö. Voimassa 31. maaliskuuta asti.

The Royal Paradise Hotel & Spa 4 tähteä – alkaen 64 per yö. Voimassa 31. maaliskuuta asti.

Impiana Resort and Spa Phuket 4 tähteä – alkaen 104 per yö. Minimi 3 yötä. Voimassa 6. helmikuuta asti.

Koh Samui

Cocopalm Beach Resort 3.5 tähteä – alkaen 49 per yö. Voimassa 30. huhtikuuta asti.

Kirikayan Luxury Pool Villas & Spa 4 tähteä – alkaen 91 per yö. Voimassa 30. huhtikuuta asti.

Banyan Tree Samui 5 tähteä – alkaen 414 per yö. Voimassa 31. maaliskuuta asti.

##