Agoda syöttää ässähintoja Wimbledon 2010 turnaukseen

Singapore (2. kesäkuuta 2010) Agoda, Aasian globaali hotellivarauspalvelu ja osa Nasdaq-listattua Priceline.com:ia, julkaisee kilpailukykyiset Lontoon hotellihintansa juuri ennen Wimbledon 2010 tennisturnausta. 21. kesäkuuta-4. heinäkuuta järjestettävä Wimbledon on Grand Slam turnauksista arvostetuin, ja jaossa on jopa 12,5 miljoonaa puntaa palkintorahoja.

Turnaus järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1877 All England Lawn Tennis and Croquet Clubilla (AELTC). Wimbledoniin liittyy tenniksen ohella yhtä lailla traditio. Tietyt olennaiset englantilaiset ominaispiirteet erottavat tämän turnauksen muista Grand Slameista ja vaikka monia puolia Wimbledonista on yritetty muuttaa modernimmaksi monet sen alkuperäiset piirteet ovat säilyneet ennallaan.

Wimbledoniin osallistuvat saavat kokea klassisia brittitraditioita mukaan lukien jännittävää keskuskentän toimintaa. Agodan viimeisimpien Lontoon hotellitarjousten myötä matkailijat voivat myös nauttia mahtavista hotellieduista, jotka sopivat niin turnauksen seuraamiseen kuin myös Lontoon keskustan lukemattomien nähtävyyksien kokemiseen.

Seuraavat ovat Wimbledonin tärkeimpiä traditioita ja lisänä joitakin Agodan parhaita tarjoushintoja.

Wimbledonin merkittävät brittitraditiot:

Nurmikentät. Wimbledon on aina järjestetty All England Lawn Tennis and Croquet Clubilla (AELTC) 100%:lla nurmikentillä. Nurmikenttiä on kalliimpi kunnossapitää, joka osaltaan lisää turnauksen arvostusta.

Mansikat ja kermavaahto. Wimbledon julistaa englantilaisen kesän alkaneeksi, kun mansikka kausi alkaa. Tarjoiltuna tuplakermalla ne ovat olleet turnauksen päätuote aivan alkuajoista lähtien.

Pimm’s cups. Tämä on Wimbledonin tavaramerkkijuoma, johon kuuluu Pimm’s No 1:ta, jäitä, limonaadia, minttua, mansikoita ja kurkkuviipaleita, joka takaa maksimaalisen virkistyksen kentänlaidalle.

Univormut. Ralph Lauren uudelleen suunnitteli pallopoikien, pallotyttöjen, linjamiesten ja tuomareiden univormut vuonna 2006, mutta itse pelaajien tulee kuitenkin kunnioittaa koko valkoisen peliasun sääntöä, joka on pätenyt jo vuodesta 1877.

Sade. Vaikkakin on kesäaika sateet keskeyttävät usein otteluita. Säästä johtuvien myöhästelyiden välttämiseksi kaksinpelien aikana keskuskentälle asennettiin siirrettävä kate vuonna 2009.

Kuninkaallinen tuki. Kuningatar Elizabeth II on AELTC:n virallinen tukija ja tulee olemaan läsnä tämän vuoden turnauksessa ensimmäistä kertaa sitten vuoden 1977 satavuotisjuhlien. Edesmennyt Prinsessa Diana oli myös Wimbledonin suuri fani.

Paikan päälle pääseminen:

AELTC sijaitsee Wimbledonin esikaupunkialueella Lontoossa. Lähin metroasema on Wimbledon Park, 20 minuutin matkan päässä Earls Courtin asemasta Lontoon keskustassa. Asemalta pääsee AELTC:lle bussilla tai taksilla.

Majoittuminen:

Millennium Baileys Hotel
Klassista englantilaista maaseudun sisustusta. Tämä 4-tähden hotelli sijaitsee aivan kadun toisella puolella Gloucesterin metroasemalta, yhden pysäkinvälin päässä Earl’s Courtin asemalta. Mikäli varaat ainakin 21 päivää etukäteen voit nauttia 15% alennuksesta. Matkailijat jotka asuvat yli 3 päivää saavat 20% alennuksen. Agodan hinnat alkaen 164€ per yö.

Shaftesbury Hyde Park International Hotel
Tämä moderni terassien varaan rakennettu 4-tähden hotelli sijaitsee viiden minuutin kävelymatkan päässä District ja Circle -linjojen Bayswaterin metroasemasta ja lyhyen kävelymatkan päässä Kensington Gardensista ja Hyde Parkista. Mikäli varaat ajoissa Deluxe- kahden hengen huoneen kahdeksi tai useammaksi yöksi saat 10% alennuksen. Varaukset on tehtävä ainakin 21 päivää etukäteen. Agodan hinnat alkaen 116€ per yö.

Pestana Chelsea Bridge Hotel and Spa
Tämä moderni 4-tähden hotelli sijaitsee Thamesjoen etelärannalla ikonisen Battersea Power Stationin lähellä. Matkailijat pääsevät Wimbledoniin Queenstown Roadin metroasemalta, joka sijaitsee lounaaseen pain menevillä metrolinjoilla kolmen pysäkin päässä Wimbledonista ja kahden pysäkin päässä Waterloon asemalta Lontoon keskustassa. Mikäli varaat ainakin 7 päivää etukäteen voit nauttia 10% alennuksesta. Minimi 3 yötä ja voimassa 30. kesäkuuta 2010 asti. Hinnat alkaen 138€ per yö.

Grosvenor Kensington
Sijaitsee tyylikkäässä viktorianaikaisessa rakennuksessa South Kensingtonin metroaseman vieressä Districtin, Circlen and Piccadillyn linjoilla. Tästä hotellista on hyvät kulkuyhteydet joka puolelle kaupunkia. Tämä on kallista asuinaluetta, josta löytyy yläluokan kauppoja, ravintoloita ja museoita. Saat 3 yöstä 10% alennuksen, ja 7 yöstä tai yli 15% alennuksen. Hinnat alkaen 144€ per yö.

Swissotel The Howard
Tämä luksushotelli sijaitsee Thamesjoen rannalla Templen metroaseman vieressä Districtin ja Circlen linjoilla. Sen lisäksi, että hotelli sijaitsee suoralla yhteydellä Wimbledon Parkiin, on se myös erinomaisella paikalla nähtävyyksien, shoppailun ja teatterin kannalta. Varaa vähintään kolmeksi yöksi ja saat 15% alennuksen tai varaa ainakin viisi päivää etukäteen niin saat 15% alennuksen. Agodan hinnat alkaen 245€ per yö.

Central House Hotel
Tämä edullinen kolmen tähden hotelli sijaitsee Buckingham Palacen takana, lähellä Hyde Park Cornerin metroasemaa Piccadillyn linjalla, ja se on kävelyetäisyydellä Knightsbridgesta ja Harrod’sista. Varaa ainakin kuusi päivää etukäteen ja saat 5% alennuksesta. Hinnat alkaen 114€ per yö.

Tietoa Agoda Company Pte Ltd:sta:

Agoda Company Pte Ltd (www.agoda.fi) on johtava Aasiasta johdettu online hotellinvaraussivusto, joka on erikoistunut tarjoamaan edullisimmat hotellihinnat. Agoda.com on osa Priceline.comia (Nasdaq:PCLN). Agodan verkosto kattaa yli 7000 hotellia Kaakkois-Aasiassa ja yli 100 000 hotellia maailmanlaajuisesti. Ympäri Aasiaa sijoittunut 350 ammattilaisen monikansallinen henkilökunta kykenee tarjoamaan ensiluokkaisen varauspalvelun, yhdistäen ainutlaatuisella tavalla paikallisen osaamisen ja yhteydet. Näin voidaan tarjota parhaat hotellihinnat niin liike- kuin lomamatkailijoillekin.

Lisäetuna Agodan asiakkaat ovat osallisina Agodan bonusohjelmassa ansaiten hinta-alennuksia sekä ilmaisia yöpymisiä. Agodan bonusohjelma ei rajoita matkustajia yksittäiseen hotelliketjuun, kuten toiset vastaavat ohjelmat, vaan tarjotut piste-edut voidaan hyödyntää milloin vain tuhansissa hotelleissa ympäri maailman. Pacific Asia Travel Associationin (PATA) jäsenenä Agodan tavoitteena on tukea matkustamista tarjoten kaikille entistä edullisempia hintoja entistä helpommin.