Agria Eläinvakuutuksen aineeton joululahja kodittomille kissoille

Tänä vuonna Agria Eläinvakuutus päätti joulukalenteriarvonnan sijaan antaa aineettoman lahjan suomalaisten kodittomien kissojen hyväksi työskentelevälle Kissojen Suojelu – Kisu ry:lle.

- Päätimme tänä jouluna joulukalenterimme sijaan antaa aineettoman lahjan hyvää lemmikkien hyväksi tekevälle yhdistykselle. Suomessakin on paljon kodittomia kissoja ja yhdistykset pyörivät useimmiten vapaaehtoisvoimin. Halusimme tällä tavalla nostaa tietoisuutta kissojen tilanteesta ja tukea yhdistyksen tekemää hienoa työtä, kertoo Agria Eläinvakuutuksen maajohtaja Anna Linder.

Lahjoituksen kohteeksi valittiin tänä vuonna Kissojen suojelu – Kisu ry, yhdistys joka toimii vapaaehtoisten varassa ja auttaa muun muassa hädänalaisia kissoja, etsii kodittomille kissoille uusia koteja, edistää eläinsuojelutyötä ja vastustaa kaikenlaista eläimiin kohdistuvaa väärinkäyttöä. Kisun toiminta-alueeseen alueeseen kuuluvat hädänalaiset kissat aina Etelä-Suomesta Ouluun saakka.

Lahjoitusmäärä tykkäysten mukaan

Facebookissa julkaistuun päivitykseen Agrian tekemästä joululahjoituksesta oli tarkoitus kerätä tykkäyksiä jouluaattoon saakka, mutta toisin kävi: suurinta lahjoitussummaa eli 1000 euroa varten vaadittava tykkäysmäärä 10 000 meni rikki ensimmäisen vuorokauden aikana.

- En todellakaan uskonut että alle 10 tunnissa saisimme maksimilahjoitukseen tarvittavat ja sen reilusti ylittävät tykkäykset. Kiitoksena aktiivisuudesta päätimme korottaa lahjoituksen suuruutta maksimisummasta 1200 euroon, jatkaa Anna Linder.

Kisun kissat kiittävät Agriaa hienosta joululahjasta! Suurin kuluerä meillä on eläinlääkärin maksut, koska kaikki Kisun kissat madotetaan, rokotetaan, sirutetaan ja aikuiset leikataan ennen luovutusta. Meillä on periaatteena antaa mahdollisuus kaikille kissoille ja tästä syystä meille tulee paljon ns. populaatiokissoja suoraan ulkoa. Näillä kissoilla on usein terveysongelmia, johtuen kurjista olosuhteista, joiden kuntoon hoitamiseen saattaa mennä suuriakin summia rahaa. Esimerkiksi hammasongelmat ja suoliston ongelmat ovat hyvin yleisiä. Kaikki mitä kissoilla todetaan, hoidetaan meillä kuitenkin kuntoon, jos suinkin mahdollista, kertoo Kisun puheenjohtaja Katja Solala.

Lahjoituksen käyttö

- Agrian joululahjalla voimme (noin esimerkiksi) madottaa 66 kissaa tai rokottaa 21 kissaa, summa riittäisi myös 12 kollikissan kastraatioon tai 9 narttukissan sterilisaatioon. Joten lahjalla on meille suuri merkitys! Tiedossamme on tällä hetkellä noin 20 kissan populaatio, joka odottaa loukutusta päästäkseen pois ulkoa ja saadakseen mahdollisuuden hyvään kissan elämään, joten tiedämme jo, mihin joululahjaa käytetään, kertoo Katja Solala.

Agria Eläinvakuutus on Suomen ainoa eläimiin erikoistunut vakuutusyhtiö, joka tarjoaa vakuutuksia kissoille ja koirille.