Agria Eläinvakuutus lahjoitaa Koirakävelyn tuoton Kaverikoiratoiminnan tukemiseen

Agria Koirakävely järjestettiin viime viikonloppuna hybrid-tapahtumana ympäri maata. Lähes 400 koiraa laittoi tassunsa lähtöviivalle ja johdatti omistajansa reippaalle kävelylle. Yhdessä koirakot keräsivät 1100 euron hyväntekeväisyyspotin Suomen Kennelliiton Kaverikoiratoiminnan tukemiseen.

- ”On ilahduttavaa huomata, kuinka suomalainen koiraväki haluaa auttaa ja edistää vanhusten, lasten, mielenterveyskuntoutujien ja kehitysvammaisten hyvinvointia. Kaverikoirien vierailut palvelutaloissa ja asumisyksiköissä tuovat iloa ja läheisyyttä ihmisille, joilla ei ole omaa koiraa. Suuri kiitos kaikille osallistujille!”, sanoo Agria Eläinvakuutuksen maajohtaja Anna Linder.

Kahden vuoden tauon jälkeen Agria Koirakävely toteutettiin myös lähitapahtumana Oulunkyläntien kentällä, jonne saapui kymmeniä koiranomistajia lemmikkeineen. Samaan aikaan lähes 160 koiranomistajaa käveli hyvän asian puolesta etänä ja jakoi kuviaan sosiaaliseen mediaan. Agria Eläinvakuutus lahjoittaa jokaista osallistujaa yhden euron Kaverikoiratoiminnalle. Lisäksi osa osallistujista hankki hyväntekeväisyyshuivin, jonka tuotto kohdistetaan suoraan Kaverikoiratoiminnalle.

Agria Koirakävely toteutettiin ensi kertaa Suomessa vuonna 2018. Tänä vuonna Agria Koirakävely järjestettiin samanaikaisesti Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Ranskassa ja Saksassa. Yhteensä lähes 19 000 koirakkoa on ollut eri maissa liikkeellä hyvän asian puolesta!

Agria Eläinvakuutuson Suomen ainoa eläimiin erikoistunut vakuutusyhtiö, joka tarjoaa vakuutuksia kissoille, koirille ja pienlemmikeille.