Agria haastaa kaikki suomalaiset koiranomistajat kävelemään hyvän asian puolesta

Toukokuun viimeisenä viikonloppuna järjestettävä Agria Koirakävely on hyväntekeväisyystapahtuma, johon osallistumalla voi tukea kasvatus- ja kuntoutuskoirien toimintaa. Jokaista tapahtumaan osallistuvaa koirakkoa kohden Agria Eläinvakuutus lahjoittaa 1 euron Koirat kasvatus- ja kuntoutustyössä ry:lle. Tapahtuma järjestetään jo viidettä kertaa Suomessa, ja osallistuminen on täysin ilmaista.

Agria Eläinvakuutuksen keskeinen tavoite lemmikkivakuuttamisen lisäksi on edistää koirien yhteiskunnallista asemaa ja kantaa osaltaan sosiaalista vastuuta. Hyväntekeväisyystapahtuman tarkoituksena on tuoda esiin koirien arvokas rooli yhteiskunnan ja yksittäisten ihmisten hyväksi.

”Haluamme osaltamme olla tukemassa hyötykoiratoimintaa sekä jakaa tietoutta koirien roolista ihmisten hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä. Tänä vuonna pääsemme Agria Koirakävelyn kautta tukemaan kasvatus- ja kuntoutuskoiria, jotka työllään edistävät kaikenikäisten ihmisten oppimista, hyvinvointia ja kuntoutumista”, sanoo Agria Eläinvakuutuksen maajohtaja ja eläinlääkäri Heidi M. Elomaa.

Agria Koirakävelyn avulla kerätyt varat käytetään tänä vuonna kasvatus- ja kuntoutuskoirien ohjaajien ammatilliseen täydennyskoulutukseen sekä koira-avusteisen työn laadun kehittämiseen.

”Haastamme kaikki koiranomistajat mukaan kävelemään hyvän asian puolesta toukokuun viimeisenä viikonloppuna! Agria Koirakävely on helppo tapa tehdä hyvää, ja toivommekin, että suomalaiset koiraihmiset osoittavat sankoin joukoin halunsa olla mukana edistämässä koira-avusteisen työn kehittämistä”, jatkaa Elomaa.

Kasvatus- ja kuntoutuskoirat edistävät kaikenikäisten ihmisten hyvinvointia

Kasvatus- ja kuntoutuskoirat ovat kasvatus-, sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten omia koiria, jotka on koulutettu työhönsä. Kasvatus- ja kuntoutuskoirat voivat työskennellä esimerkiksi kouluissa, päiväkodeissa, lastensuojelussa, hoivakodeissa tai kuntoutuskeskuksissa.

Koira-avusteinen työ perustuu asiakkaan ja koiran välille muodostuvaan ainutlaatuiseen vuorovaikutukseen. Koira-avusteisen työskentelyn avulla voidaan tukea ja edistää lasten, nuorten, aikuisten ja vanhusten psyykkistä, fyysistä ja sosiaalista hyvinvointia, kuntoutumista ja oppimista. Koiran rooli on toimia motivaation herättäjänä sekä tuoda iloa ja onnistumisen kokemuksia asiakkaalle.

Mikä on Agria Koirakävely?

Agria Koirakävely on hyväntekeväisyystapahtuma, jolla kerätään varoja koira-avusteisen työn tukemiseen. Agria Eläinvakuutus lahjoittaa jokaisesta osallistujasta 1 euron Koirat kasvatus- ja kuntoutustyössä ry:lle. Osallistujille tapahtuma on maksuton.

Missä voi osallistua?

Agria Koirakävelyyn voivat osallistua kaikki koiranomistajat ympäri Suomea. Hyväntekeväisyyskävelyn voi suorittaa missä tahansa – muista kuitenkin ilmoittautua: www.agria.fi/koirakavely

Vain rekisteröityneet osallistujat lasketaan mukaan lahjoituspottiin.

Milloin?

27.-28. toukokuuta 2023

Tapahtumaviikonlopun tunnelmia voi jakaa sosiaalisessa mediassa aihetunnisteella #agriakoirakävely ja @agriakoira.