Agria Kissaparaati -hyväntekeväisyystapahtuma keräsi 35 000 euroa Euroopan kodittomien kissojen hyväksi

Euroopan suurin kissojen hyväntekeväisyystapahtuma Agria Kissaparaati järjestettiin viikonloppuna Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Ranskassa ja Iso-Britanniassa. Suomessa tapahtumaan osallistui 4 137 kissaa ja Agria Eläinvakuutus lahjoittaa Kissojen Suojelu Kisu ry:lle 2 145 euroa. Kansainvälisesti osallistujia oli yhteensä 17 816 ja kodittomille kissoille kerättiin yhteensä lähes 35 000 euroa.

Agria Kissaparaati on hyvntekevisyystapahtuma kodittomien kissojen hyvksi

Agria Kissaparaati järjestettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa Suomessa ja viidessä muussa Agria-maassa eli Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Ranskassa ja Iso-Britanniassa.

Tapahtuma järjestettiin kaikissa maissa etätapahtumana ja osallistumista varten tuli ilmoittautua mukaan ja halutessaan jakaa kuva tai video sosiaalisessa mediassa tapahtuman hashtagilla.

Suomessa tapahtumaan osallistui 4 137 kissaa ja 2 147 omistajaa. Kuvia jaettiin Facebookissa ja Instagramissa tapahtumaviikonloppuna 29.-30.5. yhteensä yli 2 300 kappaletta. Agria Eläinvakuutus tekee 2 145 euron suuruisen lahjoituksen Kissojen Suojelu Kisu ry:lle.

- Olen erittäin vaikuttunut kissanomistajien aktiivisuudesta Agria Kissaparaatissa. Tempaus sai kissanomistajat ja kissat liikkeelle hyvän asian puolesta. Haluan kiittää kaikkia osallistujia mukana olosta, otetaan ensi vuonna uudestaan!, kommentoi Agria Eläinvakuutuksen maajohtaja Anna Linder.

Agria Kissaparaatin tulokset:

• Suomessa 4 137 kissaa ja 2147 omistajaa keräsivät yhteensä 2 145 euroa Kissojen suojelu Kisu ry:lle.
  • Ruotsissa 10 797 kissaa omistajineen keräsivät yhteensä 15 606 euroa 48 paikalliselle kodittomien kissojen yhdistykselle.
  • Norjassa 1 640 kissaa omistajineen keräsivät yhteensä 2 202 euroa Dyreeskyttelsen Lillestrøm - ja Omeng -yhdistyksille.
  • Tanskassa 760 kissaa omistajineen keräsivät yhteensä 1 000 euroa Dyreværnet -yhdistykselle.
  • Ranskassa 482 kissaa omistajineen keräsivät yhteensä 2 410 euroa Chat Libre -yhdistykselle.
  • Iso-Britanniassa kerättiin yhteensä 11 609 euroa useille paikallisille kodittomien kissojen yhdistyksille.