Eläinvakuuttamisen asiantuntija kesäkuussa Suomeen

Agria Eläinvakuutus aloittaa 1. kesäkuuta toimintansa Suomessa ja avaa toimiston pääkaupunkiseudulla. Agria on Suomen ensimmäinen vain eläimiin erikoistunut vakuutusyhtiö. Se tarjoaa kissa- ja koiravakuutuksia.

- Agria on panostanut eläinten ja eläintenomistajien hyvinvoinnin turvaamiseen (Ruotsissa ja Pohjoismaissa) yli 125 vuoden ajan. Haluamme lisätä vakuutettujen lemmikkien määrää Suomessa, jossa on eniten koiria kotitalouksia kohden muihin Pohjoismaihin verrattuna, sanoo Birger Lövgren, Agrian toimitusjohtaja.

Agrian kotimarkkinoilla Ruotsissa koirien vakuutusaste on maailman korkeimpia: noin 80 % kaikista koirista on vakuutettu. Norjassa ja Tanskassa noin 35 % koirista on vakuutettu, Suomessa ainoastaan 20 %.

Agria tekee yhteistyötä Pohjoismaissa paikallisten eläinliittojen kanssa. Sopimus Suomen Kennelliiton kanssa oli ratkaiseva askel Suomeen rantautumiselle.

- Olemme erittäin innoissamme yhteistyöstä, hyvästä vastaanotosta sekä Kennelliiton edustajien avusta, kertoo Anna Linder, Agria Eläinvakuutuksen uusi maajohtaja. Anna Linderillä on pitkä kokemus vakuutusalalta, ja hän on myös aktiivinen koiraharrastaja.

Tiivis yhteistyö eläinyhdistysten ja -liittojen kanssa on tärkeä osa Agrian menestysreseptiä. Agrian toimintatapaan kuuluu lisäksi eläinrakkaiden työntekijöiden rekrytointi ja eläinten hyvinvointia edistävän tutkimustyön tukeminen Pohjoismaissa. Agrialla on myös omia eläinlääkäreitä.

- Meille on tärkeää olla mukana lemmikin kaikissa elämänvaiheissa. Tavoitteemme on rekrytoida kevään aikana kymmenisen henkilöä, ja haussa on ensisijaisesti työntekijöitä, joilla on kokemusta eläimistä, kertoo Anna Linder.

Agrian vakuutustarjonta on suurin piirtein sama kuin muualla Pohjoismaissa. Lisää tietoa tuotteista ja palveluista julkaistaan myynnin alkaessa 1. kesäkuuta.

Lisätietoja:
Birger Lövgren, toimitusjohtaja, Agria Djurförsäkring, +46 70 162 7161,birger.lovgren@agria.se
Anna Linder, maajohtaja, Agria Eläinvakuutus, +358 407307795,anna.linder@agria.fi