Ahlstrom-Munksjö Extia® -suodatinmateriaali on voittanut New Product Award -tuotepalkinnon

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ         LEHDISTÖTIEDOTE         4.4.2019 10:00

Yhdysvaltalainen suodatinalan järjestö American Filtration & Separations Society on myöntänyt Ahlstrom-Munksjön Extia® -suodatinmateriaalille parhaan uuden tuotteen palkinnon vuosittaisessa palkintotilaisuudessaan FiltCon 2019 -tapahtumassa.

Extia® on uusi erittäin kestävä suodatinmateriaali, joka on suunniteltu pidentämään suodatinten käyttöikää ilmansaasteiden hallintaan keskittyvissä APC-sovelluksissa.  APC-suodatinmateriaaleja käytetään monissa teollisuuden sovelluksissa vähentämään tai poistamaan kokonaan teollisuuslaitosten hiukkaspäästöt ilmakehään. Uusi Extia®-suodatinmateriaali pidentää suodatinten käyttöikää yli 40 prosenttia ja mahdollistaa siten pidemmän toiminta-ajan ilman suodatinten vaihtamista. Ahlstrom-Munksjö on johtava teollisuuden ilmansuodatusmateriaalien valmistaja.

”Olen hyvin ylpeä eteläkorealaisesta tuotekehitystiimistämme, joka kehitti tämän upean uuden tuotteen. Extia® on erinomainen esimerkki siitä, miten Ahlstrom-Munksjö pystyy hyödyntämään maailmanlaajuista organisaatiotaan erittäin suorituskykyisten suodatintuotteiden kehittämisessä ja valmistamisessa”, kertoo Fulvio Capussotti, Filtration and Performance -liiketoiminta-alueen johtaja. “Extia® on suunniteltu teollisuusasiakkaiden suodatusjärjestelmiin, ja tulemme jatkossakin vahvistamaan tuotevalikoimaamme tällä asiakassektorilla.”

Ahlstrom-Munksjön suodatinyksikkö, joka kuuluu Filtration and Performance -liiketoiminta-alueeseen, kehittää ja valmistaa tehokkaita suodatinmateriaaleja moottoriöljyjen, polttoaineiden ja ilman suodatukseen sekä teollisuuden ilmansuodatusjärjestelmiin ajoneuvo- ja laitoskäyttöön. Suodatinyksikkö kehittää myös sovelluksia ja suodatusratkaisuja sähköisen liikenteen tarpeisiin.

Lisätietoja on saatavana verkkosivustossa osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com/extia sekä sähköpostitse osoitteesta filtration@ahlstrom-munksjo.com.

Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä. Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista sekä terveydenhuollon kankaista ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 3 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 8 000 henkilöä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.

Avainsanat: