• Ahlstrom/

Ahlstrom-Munksjö hakee osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsingin ja Nasdaq Tukholman pörssilistalta

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ PÖRSSITIEDOTE 26.3.2021 klo 15.30

Ahlstrom-Munksjö Oyj:n hallitus on tänään päättänyt hakea julkisen kaupankäynnin lopettamista Ahlstrom-Munksjön osakkeilla ja osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsinki Oy:n  ja Nasdaq Stockholm AB:n pörssilistalta.

Spa Holdings 3 Oy  omistaa yli 90 prosenttia kaikista Ahlstrom-Munksjön osakkeista ja osakkeiden tuottamista äänioikeuksista ja on 17.2.2021 käynnistänyt Ahlstrom-Munksjön vähemmistöosakkeita koskevan lunastusmenettelyn aloittamalla osakeyhtiölain 18 luvun 3 §:ssä tarkoitetun välimiesmenettelyn saadakseen omistukseensa kaikki Ahlstrom-Munksjön liikkeeseen lasketut ja ulkona olevat osakkeet.

Hallitus on päättänyt jättää hakemukset Nasdaq Helsingille ja Nasdaq Tukholmalle julkisen kaupankäynnin lopettamiseksi Ahlstrom-Munksjön osakkeilla ja osakkeiden poistamiseksi pörssilistalta. Hakemuksissa pyydetään, että pörssilistalta poistaminen (i) Nasdaq Tukholman pörssilistalla kaupankäynnin kohteena olevien Ahlstrom-Munksjön osakkeiden osalta tapahtuisi arviolta 31.5.2021, ja (ii) Nasdaq Helsingin pörssilistalla kaupankäynnin kohteena olevien Ahlstrom-Munksjön osakkeiden osalta tapahtuisi mahdollisimman pian sen jälkeen, kun Spa Holdings 3 on saanut osakeyhtiölain 18 luvun mukaisessa lunastusmenettelyssä omistusoikeuden kaikkiin Ahlstrom-Munksjön osakkeisiin.

Johan Lindh, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, 010 888 4994, johan.lindh@ahlstrom-munksjo.com
Juho Erkheikki, sijoittajasuhdepäällikkö, 010 888 4731,
juho.erkheikki@ahlstrom-munksjo.com

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti
Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä. Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista, terveydenhuollon kankaista sekä energian varastointi- ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 2,7 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 7 800 henkilöä. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.