• Ahlstrom/

Ahlstrom-Munksjö ja Metsä Fibre tekivät aloitteen kansainvälisestä turvallisuuspalkinnosta

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 30.7.2018 KLO 9:00

Ahlstrom-Munksjö ja Metsä Groupiin kuuluva Metsä Fibre ovat sopineet sponsoroivansa yhdessä kansainvälistä turvallisuuspalkintoa. Palkinnon myöntää RISI PPI, joka on johtava sellu- ja paperialan informaatiopalveluiden tarjoaja. Safety Leadership Award jaetaan ensimmäisen kerran maaliskuussa 2019.

PPI Awards on ainoa kansainvälinen sellu- ja paperialan palkinto, joka myönnetään yhtiöille, tuotantolaitoksille ja yksilöille niiden saavutuksista. Ahlstrom-Munksjö ja Metsä Fibre haluavat entisestään parantaa sellu- ja paperiteollisuuden työturvallisuutta. Turvallisuus on tärkeä osa työnantajamainetta, työhyvinvointia ja lisäksi se luo yhtiöille kilpailuetua. Jatkuva kehittäminen ja parhaiden käytäntöjen jakaminen turvallisuusasioissa on tärkeää.

“Turvallisuus on jaettu vastuu. Ahlstrom-Munksjö ja Metsä Fibre ovat kumpikin vahvasti sitoutuneita turvallisuusasioihin. Tämän vuoksi olemme jo aiemmin tehneet turvallisuusyhteistyötä. Voimien yhdistäminen palkinnon kanssa on luonnollinen jatkumo jo olemassa olevalle yhteistyölle”, Ahlstrom-Munksjön työturvallisuusjohtaja Rune Årnes sanoo. “Turvallisuuspalkintoyhteistyön tavoitteena on parantaa vielä entisestään työntekijöidemme turvallisuutta ja ajaa toimialan turvallisuusasioita.”

“Olemme tehneet Ahlstrom-Munksjön kanssa turvallisuusjohtamisen yhteistyötä jo monen vuoden ajan. Yhteistyöllä ja parhaiden käytäntöjen jakamisella opimme toisiltamme ja kehitämme koko toimialan turvallisuutta. Haluamme järjestelmällisellä ja ennakoivalla turvallisuustyöllä parantaa sekä tehtaiden että koko toimitusketjun turvallisuustasoa. Palkinnon tapaisella yhteistyöllä saamme myös uusia ideoita alan turvallisuuden parantamiseen. Ahlström-Munksjö ja RISI ovat erinomaiset yhteistyökumppanit tällaisen palkinnon toteuttamiseen”, sanoo Camilla Wikström, Metsä Fibren selluliiketoiminnan tuotantojohtaja.

Uuden turvallisuuspalkinnon tavoitteena on kehittää koko toimitusketjun turvallisuutta, palkita sellu- ja paperitehtaita järjestelmällisestä turvallisuusjohtamisesta ja ennakoivasta turvallisuustyötä sekä kannustaa turvallisen työn jatkuvaan parantamiseen ja tulokselliseen turvallisuustyöhön.

Turvallisuus on yhteinen tavoitteemme

Ahlstrom-Munksjöllä
uskomme, että kaikki tapaturmat voidaan estää ja tavoitteenamme on nolla tapaturmaa. Siihen päästäksemme olemme asettaneet kunnianhimoiset tavoitteet jatkuvalle parantamiselle, yhteisten turvallisuuskäytäntöjen kehittämiselle ja turvallisuustaidoille. Keskitymme ennaltaehkäiseviin toimiin, ihmisten toimintaan, turvallisuustarkastuksiin ja auditointeihin sekä työympäristön turvallisuuden varmistamiseen räätälöidyillä koulutuksilla. Turvallisuus on asenteemme.

Metsä Fibressä turvallinen työpaikka on jokaisen oikeus. Pidämme huolta sekä omasta että kumppaneidemme turvallisuudesta. Yhtiömme tavoitteena on olla halutuin korkealaatuisten biotuotteiden ja asiakkaidemme liiketoimintaa tukevien palveluiden toimittaja.

Rune Årnes, turvallisuusjohtaja, Ahlstrom-Munksjö, puh. +47 979 73 935, s-posti: rune.arnes@ahlstrom-munksjo.com
Camilla Wikström, tuotantojohtaja, selluliiketoiminta, Metsä Fibre, puh. +358 50 3893 467, s-posti: camilla.wikstrom@metsagroup.com

Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja maailmanlaajuisesti tarjoten innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. Tuotteisiimme kuuluvat koristepaperit, suodatinmateriaalit, irrokepohjapaperit, hiomapaperit, kuitukankaat, elektrotekniset paperit, lasikuitumateriaalit, elintarvikepakkaukset ja etiketit, teipit, terveydenhuollon kankaat sekä diagnostiikan sovellukset. Liikevaihtomme on noin 2,2 miljardia euroa vuodessa ja meitä on 6 000 henkeä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. www.ahlstrom-munksjo.com

Metsä Fibre on johtava biotuotteiden, bioenergian ja sahatavaran valmistaja, jonka selluliiketoiminnan tuotemerkki on Botnia. Yhtiön valkaistut havu- ja koivusellut on kehitetty korkealaatuisen kartongin, pehmo- ja painopaperin sekä erikoistuotteiden valmistukseen. Vuonna 2017 Metsä Fibren liikevaihto oli 1,9 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 1 200 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia. www.metsafibre.fi

RISI PPI Awards (englanniksi)
RISI, the leading information provider to the global pulp and paper industry, is delighted to announce the annual PPI Awards celebration will be held on March 12, 2019. The event this year will take place on the Tuesday evening of the RISI European Conference.  The PPI Awards have been a huge success in celebrating excellence in the global pulp and paper industry for the last nine years. And each and every year - without fail - has seen the quantity and quality of entries coming in from all corners of the globe rise and rise, and now the PPI Awards Dinner is the finest event on the pulp and paper industry calendar.  The PPI Awards are the only global awards that are dedicated to recognizing the achievements of companies, mills and individuals in the pulp and paper sector. It provides a platform that honors a multitude of different categories celebrating leadership, vision, innovation and strategic accomplishments within the industry.

Avainsanat: