• Ahlstrom/

Ahlstrom-Munksjö kehittää toiminnallisia ja kestävän kehityksen mukaisia vahapapereita

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 17.7.2019 KLO 17.00

Ahlstrom-Munksjö tuo markkinoille uuden sukupolven ympäristöystävälliset ParaFree™-vahapaperit. Nämä kuitupohjaiset elintarvikepakkauspaperit täyttävät pikaruokateollisuuden kasvavat tarpeet kestävän kehityksen alueella.

Ahlstrom-Munksjö on maailmanlaajuinen erikoispapereiden toimittaja, joka käyttää paljon resursseja kestävyysaloitteiden tukemiseen. Uudet ParaFree™-paperit osoittavat, että Ahlstrom-Munksjö on erittäin sitoutunut kehittämään ympäristöystävällisiä tuotteita. Paperit eivät sisällä parafiinia, mikä vähentää riippuvuutta öljypohjaisista lisäaineista. Alhaisemman vahamäärän myötä lopputuotteiden neliömassa on kevyempi ja siten positiivinen ympäristövaikutus koko toimitusketjussa. Nämä tuotteet, jotka on suunnattu ensisijaisesti elintarvikepakkaus- ja pikaruokateollisuudelle, on kehitetty kierrätettävyys ja kompostoituvuus huomioiden.

”Ahlstrom-Munksjön ParaFree™-vahapapereilla on merkittäviä toimivuus- ja kestävyysetuja”, huomauttaa Ahlstrom-Munksjön North America Specialty Solutions -liiketoimintayksikön johtaja Robyn Buss. ”ParaFree™-paperit tarjoavat asiakkaillemme erittäin toimivia erikoisratkaisuja, jotka vähentävät lopputuotteen ympäristökuormitusta, auttavat ylläpitämään hyvää suorituskykyä ja täyttävät elintarvikealan uusien turvallisuusmääräysten vaatimukset.”

ParaFree™-vahapaperit hylkivät erittäin hyvin vettä ja kestävät useita öljyjä ja mausteita. Paperin kummallekin puolelle voi tulostaa. Lisäksi nämä paperit ovat vaaleampia ja vähemmän läpinäkyviä kuin perinteiset vahapaperit, joten kuluttajat näkevät brändin ja viestin paremmin.

ParaFree™-paperit eivät sisällä parafiinia, ja niitä on saatavana valkaistuista tai täysin luonnollisista trulyNatural®-kuiduista valmistettuina. Lue lisää TÄÄLTÄ.

Addie Teeters, viestintä- ja markkinointipäällikkö
Ahlstrom-Munksjö North America Specialty Solutions
Puh.
+1 920 766 8304
Matkapuhelin: +1 920 202 445 5114
Sähköposti: addie.teeters@ahlstrom-munksjo.com

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti

Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä.  Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista sekä terveydenhuollon kankaista ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 3 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 8 000 henkilöä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa.

Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.