Ahlstrom-Munksjö sitoutuu YK:n Global Compact -aloitteeseen

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ:N LEHDISTÖTIEDOTE 1.12.2017 KLO 16.30

Ahlstrom-Munksjö sitoutuu Yhdistyneiden kansakuntien Global Compact –aloitteen kymmeneen eettisen liiketoiminnan periaatteeseen. Yhtiö liittyi marraskuussa 2017 maailmalaajuiseen lähes 8 000 yhtiön joukkoon, joka on sitoutunut kunnioittamaan ihmisoikeuksia, työlainsäädäntöä, ympäristön laatua ja korruption vastaista toimintaa. Allekirjoittajana Ahlstrom-Munksjö sitoutuu:

• Jatkamaan liiketoimintansa kehittämistä YK:n Global Compact –aloitteen periaatteiden mukaisesti siten, että siitä tulee olennainen osa yhtiön strategiaa, kulttuuria ja päivittäistä toimintaa;
  • Viestiä vuosittain sidosryhmille pyrkimyksistä kymmenen periaatteen täytäntööpanosta ja täydentää tämä tieto YK:n Global Compact –verkkosivuille tukemaan toiminnan läpinäkyvyyttä.

''Me Ahlstrom-Munksjöllä olemme sitoutuneita kestävään kehitykseen ja vastuullisuuteen. Sitoutuminen koskee koko organisaatiota; ylimmästä johdosta paikalliseen toimintaan, toimitusketjuihin ja tuotantolaitoksiin asti', sanoo Jan Åström, Ahlstrom-Munksjön toimitusjohtaja.

''Liittymällä YK:n Global Compact –aloitteeseen, me vahvistamme sitoutumistamme eettiseen ja vastuulliseen liiketoimintaan kaikilla toiminta-alueillamme. Aloitteeseen liittyminen on meille tärkeä askel eteenpäin vastuullisuuden tiellä, ja se kuvaa yhtiön arvoja ja sitoutumista vastuulliseen liiketoimintatapaan”, sanoo Ahlstrom-Munksjön vastuullisuudesta vastaava johtaja Anders Hildeman.

Esimerkkinä yhtiön toiminnasta eettisten periaatteiden hyväksi on koko yhtiötä koskeva tehdaskohtainen kestävän kehityksen koulutusohjelma. Ohjelma tähtää Global Compact –periaatteiden yhdistämiseen paikalliseen toimintaan ja samalla määritellä konkreettisia tekoja, joilla voimme antaa panoksemme kestävän kehityksen tavoitteisiin.

Yhdistyneiden kansakuntien Global Compact on maailmanlaajuinen aloite, joka sitouttaa johtavia yhtiöitä sosiaalisesti vastuulliseen ja ympäristölle kestävään liiketoimintapaan ja raportoimaan edistymisestä.

Anders Hildeman, Vice President Sustainability, anders.hildeman@ahlstrom-munksjo.com

Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja maailmanlaajuisesti tarjoten innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. Tuotteisiimme kuuluvat koristepaperit, suodatinmateriaalit, irrokepohjapaperit, hiomapaperit, kuitukankaat, elektrotekniset paperit, lasikuitumateriaalit, elintarvikepakkaukset ja etiketit, teipit, terveydenhuollon kankaat sekä diagnostiikan sovellukset. Liikevaihtomme on noin 2,15 miljardia euroa vuodessa ja meitä on 6 000 henkeä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Yhtiö syntyi Ahlstrom Oyj:n ja Munksjö Oyj:n yhdistyttyä 1.4.2017. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.