Ahlstrom-Munksjöltä uusi kuitupohjainen ratkaisu paperipilleille

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 24.4.2019 klo 9.00

Ahlstrom-Munksjö lanseeraa uuden kuitupohjaisen CelluStrawTM-ratkaisun paperipilleille, joilla elintarviketeollisuus voi korvata kuluttajille tarkoitetut kertakäyttöiset muovipillit.

Ahlstrom-Munksjö edistää kestävää arkea ratkaisuilla, jotka tekevät lopputuotteista entistä ympäristöystävällisempiä. Yhtiö hyödyntää uusiutuvia materiaaleja vaihtoehtoina uusiutumattomille materiaaleille, mikä on tärkeä kasvutekijä useilla markkinoilla. CelluStrawTM on hyvä esimerkki Ahlstrom-Munksjön vahvasta osaamisesta kestävän kehityksen mukaisissa kuitupohjaisissa ratkaisuissa.

”Ahlstrom-Munksjön CelluStrawTM on suunniteltu erityisesti vastauksena lukuisiin aloitteisiin kertakäyttöisistä muovipilleistä luopumiseksi. Käyttämällä paperipohjaisia materiaaleja pikaruokaketjut ja muut elintarviketeollisuuden keskeiset toimijat voivat osoittaa sitoutumisensa ympäristönsuojeluun ja tarjota edelleen miellyttäviä kokemuksia kuluttajille”, sanoo Specialties-liiketoiminta-alueen elintarvikepakkausten tuotannosta ja markkinoinnista vastaava johtaja Brian Oost.

CelluStrawTM -valikoimaan kuuluu paperipillien ulko- ja sisäkerroksiin suunniteltuja erikoispaperilaatuja. CelluStrawTM-tuotteen ajettavuus on erityisen hyvä nopeilla jalostuskoneilla. Sen suuri märkälujuus ja mekaaninen kestävyys tuottavat tasaisen hyvän tuotelaadun, jolloin paperipillit pysyvät erinomaisessa kunnossa jalostuksen jälkeen ja kestävät nesteitä riittävän kauan. CelluStrawTM on tehty vastuullisesti hankitusta luonnonkuidusta. Se on uusiutuva tuote, joka on turvallinen elintarvikekäytössä. Sitä suositellaan kylmille juomille.

”Pohjois-Amerikan tehtaamme ovat liittyneet Ahlstrom-Munksjön maailmanlaajuiseen verkostoon, ja nyt pystymme entistä paremmin tukemaan tämäntyyppisiä kestävän kehityksen hankkeita”, sanoo North America Specialty Solutions –liiketoiminta-alueen myynti- ja markkinointijohtaja Robyn Buss. ”Paperipillien markkinoilla hyödynnämme maailmanlaajuista teknologiaosaamistamme, johon kuuluu toimipaikkoja Euroopasta ja Yhdysvalloista. Yhteistyömme on jälleen yksi esimerkki liiketoiminnan synergioista, joita aiomme hyödyntää.”

Johan Lindh, Vice President, Group Communications and Investor Relations, +358 10 888 4994, johan.lindh@ahlstrom-munksjo.com
Addie Teeters, Marketing Communication & Media Relations Manager, North America Specialty Solutions, +1 920 766 8304,
addie.teeters@ahlstrom-munksjö.com

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti

Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä.  Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista sekä terveydenhuollon kankaista ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 3 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 8 000 henkilöä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa.

Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.