• Ahlstrom/

Ahlstrom-Munksjön vastuullisuustyölle myönnettiin kolmas peräkkäinen EcoVadis Gold -tunnustus

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE 11.6.2019 klo 9.00

Maailman johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja Ahlstrom-Munksjö sai EcoVadis Gold -tunnustuksen vastuullisuustyöstä ja vastuullisuuden hallinnasta kolmantena peräkkäisenä vuonna.

EcoVadis on maailman johtavia arviointijärjestelmiä, missä toimittajien vastuullisuutta arvioidaan ympäristöasioiden, työolosuhteiden, yhteiskuntavastuun ja hankintakäytäntöjen näkökulmista.

EcoVadiksen arviointimenetelmä perustuu kestävän raportoinnin kansainvälisesti hyväksyttyihin periaatteisiin, kuten Global Reporting (GRI) -ohjeistoon, Yhdistyneiden kansakuntien Global Compact -aloitteeseen ja ISO 26000 -standardiin. Arvioitsijoina ovat kestävän kehityksen asiantuntijat.

Ahlstrom-Munksjön vastuullisuuden taso on arvioitu edistyneeksi (advanced), ja yhtiö kuuluu kaikista arvioiduista toimittajista parhaaseen 1 prosenttiin.

"EcoVadis on olennainen osa asiakastyötämme ja sen tavoitteena on varmistaa toimitusketjun vastuullisuus. Kolmas peräkkäinen Gold-luokan tunnustus on tulosta toiminnan erinomaisesta tasosta ympäristövaikutusten, työvoimakäytäntöjen, reilun liiketoiminnan käytäntöjen ja vastuullisen hankinnan osa-alueilla. Tunnustus on puolueettoman tahon antama arvio toimintamme erinomaisesta tasosta. Haluan kiittää sisäisiä ja ulkoisia sidosryhmiämme, jotka ovat osaltaan vaikuttaneet erinomaisen tason saavuttamiseen” sanoo Heli Nykänen, Manager Group Sustainability and Capital Investments.

Heli Nykänen, Manager Group Sustainability and Capital Investments, puh. 050 591 6437

Tietoja EcoVadisista

EcoVadis on ensimmäinen yhteistyöalusta, joka arvioi kansainvälisten toimitusketjujen vastuullisuutta ja auttaa niitä parantamaan suorituskykyä. EcoVadis arvioi toimittajien yritysvastuuta (CSR) yksinkertaisella ja luotettavalla pisteytyksellä 150 hankintaluokassa, 110 maassa ja 21 indikaattorin osalta neljällä alueella. Ne ovat ympäristöasiat, sosiaaliset oikeudet / ihmisoikeudet, etiikka / reilun liiketoiminnan käytännöt ja toimitusketju. Yli 30 000 yritystä käyttää EcoVadisia riskien vähentämiseen, innovaatioiden edistämiseen ja läpinäkyvyyden parantamiseen sekä luottamuksen lisäämiseen kauppakumppaneiden välillä.

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti

Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä.  Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista sekä terveydenhuollon kankaista ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 3 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 8 000 henkilöä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.