Italian hallituksen määräyksellä ei vaikutusta Ahlstrom-Munksjön liiketoimintaan – kaikki tehtaat toiminnassa

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 23.3.2020 klo 13.40

Italian hallitus on tänään määrännyt maan teollisuus- ja kaupallisen toiminnan keskeytettäväksi. Määräys astuu voimaan tänään ja on voimassa 3.4.2020 asti. Määräys ei koske kaikkea liike- ja muuta toimintaa, kuten esim. paperi- ja kuitukangasteollisuutta. Ahlstrom-Munksjön Italian-tuotantolaitokset Torinossa ja Fabrianossa jatkavat täten toimintaansa keskeytyksettä.

Kaikki Ahlstrom-Munksjön 45 tuotantolaitosta eri maissa ovat tällä hetkellä toiminnassa. Yritys seuraa tarkkaan koronavirustilannetta ja on ottanut käyttöön järeät terveys- ja turvallisuustoimenpiteet jokaisessa laitoksessaan varmistaakseen työntekijöidensä ja yhteystyökumppaneidensa hyvinvoinnin.

Johan Lindh, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, 010 888 4994
Juho Erkheikki, sijoittajasuhdepäällikkö, 010 888 4731

Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä.  Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista sekä terveydenhuollon kankaista ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 3 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 8 000 henkilöä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.