Munksjö Forest Stewardship Councilin (FSC®) jäseneksi

MUNKSJÖ OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 3.5.2016 kello 11.30 CEST

Munksjö Forest Stewardship Councilin (FSC®) jäseneksi

Munksjö on liittynyt Forest Stewardship Councilin jäseneksi, tukeakseen maailmanlaajuisesti vastuullista metsien hoitamista.

"Kaikki tuotteemme perustuvat uusiutuvaan puukuituun. Siksi meillä on paremmat syyt kuin useimmilla kannustaa ennakoivaan ja aktiiviseen metsienhoitoon. Se on tärkeää ympäristön suojelemiseksi ja liiketoiminnallemme", kertoo toimitusjohtaja Jan Åström.

11 Munksjön 12 suurimmasta tuotantolaitoksesta on saanut FSC®:n alkuperäketjusertifikaatin. Kaikella ostetulla selluloosalla on FSC®:n sertifiointu, tai sen on todettu täyttävän FSC®:n Controlled Wood -ehdot.

Forest Stewardship Council® (FSC®) edistää maailman metsien hoitamista ottamalla huomioon ympäristön, yhteisöjen edut ja taloudellisen kannattavuuden. FSC®:n vision mukaan maailman metsien metsiä tulee hoitaa noudattamalla ympäristövastuullisia, sosiaalisesti hyödyllisiä ja taloudellisesti kannattavia käytäntöjä, jotta nykyinen sukupolvi ei vaaranna tulevien sukupolvien oikeuksia. FSC®-logo auttaa kuluttajia tunnistamaan, ostamaan ja käyttämään puu- ja metsäteollisuustuotteita, jotka ovat peräisin hyvin hoidetuista metsistä ja todistettavasti kierrätetyistä lähteistä. Yli 180 miljoonaa hehtaaria metsää eri puolilla maailmaa on sertifioitu FSC®:n standardien mukaisesti.

Anders Hildeman, Senior Vice President Sustainability
Puh.+46 (0)10 250 10 31, anders.hildeman@munksjo.com

Anna Selberg, Senior Vice President Communications
Puh. + 46 (0)10 250 10 32, anna.selberg@munksjo.com

Munksjö - Älykästä paperiteknologiaa

Munksjö on maailman johtavia kehittyneiden paperituotteiden valmistajia. Tuotteiden kehittämisessä hyödynnetään älykästä paperiteknologiaa. Munksjö tarjoaa ja kehittää asiakaskohtaista innovatiivista muotoilua ja toiminnallisuutta niin lattiapintoihin, keittiökalusteisiin ja huonekaluihin kuin irrokepapereihin, kuluttajaystävällisiin pakkauksiin ja energiansiirtoonkin. Muutos kohti kestävän kehityksen mukaista yhteiskuntaa on Munksjölle luonnollinen kasvutekijä, koska yrityksen tuotteilla voidaan korvata uusiutumattomia materiaaleja. Tästä syntyy "Made by Munksjö". Munksjön läsnäolo kaikkialla maailmassa ja vuorovaikutus asiakkaiden kanssa muodostavat kansainvälisen palveluorganisaation, jossa on noin 2 900 työntekijää ja 15 toimipaikkaa Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa, Italiassa, Espanjassa, Brasiliassa ja Kiinassa. Munksjön osake on listattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.munksjo.com.