Munksjö julkistaa tammi-kesäkuun 2013 osavuosikatsauksensa torstaina 22.8.2013

MUNKSJÖ OYJ, PÖRSSITIEDOTE

Munksjö Oyj:n osavuosikatsaus tammi-kesäkuulta 2013 julkaistaan torstaina 22.8.2013 klo 7.30 CET. Katsaus lisäaineistoineen on saatavilla osoitteessa www.munksjo.com julkistuksen jälkeen.

Tammi-kesäkuun 2013 taloudellisen tuloksen lisäksi osavuosikatsaus sisältää taloudellista pro forma-tietoa havainnollistamaan Munksjö AB:n ja Ahlstromin Label and Processing-liiketoiminta-alueen Euroopan ja Brasilian toimintojen yhdistymisen vaikutusta.

Pro forma laaja tuloslaskelma 31.12.2012 päättyneeltä tilikaudelta ja 30.6.2013 päättyneeltä kuuden kuukauden jaksolta on koottu olettaen, että yhdistyminen olisi tapahtunut 1.1.2012. Pro forma –tase 30.6.2013 on kottu olettaen, että suunniteltu Ahlstromin Label and Processing  -liiketoiminta-alueen Brasilian toimintojen jakautuminen olisi tapahtunut 30.6.2013. Jakautumisen odotetaan saatavan päätökseen vuoden 2013 loppuun mennessä.

Yhdistetty tiedotustilaisuus, puhelinkonferenssi ja suora internetlähetys (webcast) järjestetään julkistamispäivänä klo. 11.00 ravintola Savoyssä, huone Salikabinetti, osoitteessa Eteläesplanadi 14, 7. kerros, Helsinki. Osavuosikatsauksen esittelee toimitusjohtaja Jan Åström. Tilaisuus on englanninkielinen.

Puhelinkonferenssia ja suoraa lähetystä tilaisuudesta voi seurata internetissä. Tilaisuuden tallennetta voi seurata samasta internetosoitteesta myöhemmin samana päivänä.

Internetlähetyksen ja puhelinkonferenssin tiedot

Puh. nro: +358 (0)9 2313 9201
Tilaisuuden tunnus: 934525

Osallistujia pyydetään soittamaan puhelinkonferenssiin noin 5- 10 minuuttia ennen tilaisuuden alkua.

Linkki internetlähetykseen

Lisätetoja:

Åsa Fredriksson, SVP HR and Communications, puh. +46 10 250 1003
Laura Lindholm, Investor Relations Manager, puh. +46 10 250 1026

Yrityksestä

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä. Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista sekä terveydenhuollon kankaista ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 3 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 8 000 henkilöä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.