Munksjö Oyj: Euroopan komissio lopettaa Munksjöhön kohdistuneen menettelyn

MUNKSJÖ OYJ, PÖRSSITIEDOTE 29.10.2014 klo. 6.45 CET

Munksjö Oyj: Euroopan komissio lopettaa Munksjöhön kohdistuneen menettelyn

Euroopan komissio on päättänyt lopettaa menettelynsä Munksjö Oyj:tä, Munksjö AB:ta ja Ahlstrom Oyj:tä vastaan. Komissio teki päätöksensä harkittuaan yhtiöiden vastauksia väitetiedoksiantoon (n.k. Statement of Objections) sekä suullisten kuulemisten ja erityisesti niiden tietojen pohjalta jotka yhtiöt toimittivat komissiolle sen 26.5.2014 esittämän pyynnön perusteella.

Munksjö Oyj, Munksjö AB ja Ahlstrom Oyj vastaanottivat 25.2.2014 Euroopan komissiolta (artiklan 14.1 (a)) väitetiedoksiannon (n.k. Statement of Objections), joka koski mahdollista väärää tai harhaanjohtavaa tietoa Euroopan komissiolle vuonna 2012 annetussa yrityskauppailmoituksessa. Munksjö AB:n ja Ahlstromin Label and Processing -liiketoiminnan yhdistyminen toteutettiin kahdessa vaiheessa vuonna 2013.

Gustav Adlercreutz, Senior Vice President and General Counsel, tel. +358 10 234 5001

Munksjö – Materiaaleja innovatiiviseen tuotesuunnitteluun

Munksjö-konserni on kansainvälinen erikoispaperiyhtiö joka tarjoaa asiakkailleen ainutlaatuisen tuotevalikoiman erilaisiin teollisuussovelluksiin ja kuluttajalähtöisiin tuotteisiin. Vuonna 1862 perustettu yhtiö on yksi maailman johtavia korkealaatuisten papereiden valmistajia monella houkuttelevalla markkinasegmentillä, kuten koristepapereissa, irrokepohjapapereissa, elektroteknisissä papereissa, tarraetikettipapereissa sekä terästeollisuuden välipapereissa. Munksjön globaalin läsnäolon ja asiakkaidemme toimintaan integroitumisen ansiosta yritys muodostaa maailmanlaajuisen palveluyrityksen, jolla on noin 2 900 työntekijää. Tuotantolaitoksemme sijaitsevat Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa, Italiassa, Espanjassa, Brasiliassa ja Kiinassa. Munksjö on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää osoitteessa www.munksjo.com.

Yrityksestä

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä. Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista sekä terveydenhuollon kankaista ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 3 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 8 000 henkilöä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.